VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Na trať mezi Břeclaví a Brnem dohlíží nově na dálku. Výpravčí už nejsou potřeba

Břeclavsko – Úspornější. 
A bezpečnější. Takový provoz slibují železničáři na trati Břeclav – Brno. Vedení správy železniční dopravní cesty (SŽDC) tam oficiálně ukončilo modernizaci zabezpečovacího zařízení. Náklady dosáhly k téměř tří set milionům korun.

6.4.2016
SDÍLEJ:

Ilustrační foto.Foto: DENÍK/Michal Fanta

Generální ředitel státní organizace Pavel Surý vidí několik přínosů. „Instalace dálkového ovládání zabezpečovacího zařízení a další modernizace zlepší operativní řízení, zvýší bezpečnost trati 
a rovněž sníží její provozní náklady," sdělil Surý.

V praxi změny spočívají 
v převedení řízení z malých stanic na centrálu do Přerova. 
V železničních stanicích a zastávkách je pro možnost dálkového ovládání upravená vnitřní technologie. Součástí stavby bylo rovněž umístění kamer a informačního a přenosového zařízení. Došlo 
i k úpravě elektrického ohřevu výhybek. Stavbaři v úseku doplnili nové kabelové vedení.

Změny se mimo jiné dotknou pracovníků působících na menších stanicích. Vlaky projíždí přes Podivín, Zaječí, Šakvice, Popice, Pouzdřany či Vranovice. Nepotřebnými se stávají například výpravčí.

Mluvčí železničářů Marek Illiaš ale odmítl, že by někdo nuceně přišel o zaměstnání. „Nikoho propouštět nebudeme, to v žádném případě. Výpravčím nabídneme službu v jiném obvodu, nebo přímo na centrálním dispečinku. Po přeškolení se z nich mohou stát dispečeři a platově si polepší. Někteří mají důchodový věk, těm nabídneme odchod do penze. Stejná situace panuje i u takzvaných posunovačů," sdělil mluvčí na dotaz Břeclavského deníku Rovnost.

Práce na modernizaci začaly už v dubnu 2014, hotovo bylo v září loňského roku. Oficiální ukončení ale až v úterý.

Cílem bylo zvýšení bezpečnosti provozu na železnici omezením možné lidské chyby a zavedením dálkově ovládaného zabezpečovacího zařízení.

Trať mezi Břeclaví a Brnem patří v České republice k těm nejstarším. Vlak po ní projel už v roce 1839. Cesta se postupně stala součástí panevropského koridoru, kterým je kromě vnitrostátní železniční páteře, možné cestovat z Vídně či Bratislavy až do Drážďan.

Autor: Lukáš Ivánek

6.4.2016 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Lídr jihomoravské kandidátky KSČM hlasuje ve sněmovních volbách.

Pojezný k neúspěchu ve volbách: Lidé se obrátili na populistické strany

Radek Holomčík.

Nová vláda bude průšvih, nebo velký průšvih, říká Pirát Radek Holomčík

V maloměřické textilce opravili turbínu. Majitel plánuje i další rekonstrukce

Brno - Látky se v textilní továrně v brněnských Maloměřicích nevyrábí už pětadvacet let. Po tu dobu továrna stála bez využití a chátrala. Nyní se majitelé rozhodli opravit alespoň její malou část. Vyměnili původní Kaplanovu turbínu.

Pivarník se vrací do Plzně. Předposlední Zbrojovka se pokusí překvapit

Brno /INFOGRAFIKA/ – Ve Zbrojovce odkoučoval pouze jedno soutěžní utkání a v tom dalším se vrací na místo, které zná velice dobře. Brněnský trenér Roman Pivarník v neděli od pěti hodin odpoledne povede své svěřence do boje proti suverénní Plzni, která v nejvyšší fotbalové soutěži zatím neztratila ani bod.

OBRAZEM: V Královopolském tunelu hořelo. Hasiči a záchranáři trénovali zásah

Brno /FOTOGALERIE/ - V brněnském Královopolském tunelu se srazila dvě auta a začalo hořet. Cvičení s takovým scénářem absolvovali v pátek jihomoravští hasiči. Královopolský tunel je totiž od pátečního večera kvůli pravidelné údržbě uzavřený, což umožnilo hasičům a záchranářům cvičení uskutečnit.

Chci být poslankyní i náměstkyní hejtmana, říká Taťána Malá po úspěchu ANO

Brno, Praha /ROZHOVOR/ – S výraznou převahou zvítězilo v letošních parlamentních volbách hnutí ANO. Za Jihomoravský kraj do Poslanecké sněmovny spolu s dalšími kandidáty míří i lídryně krajské kandidátky Taťána Malá. „Pokud to bude v mých silách, chci být poslankyní i náměstkyní hejtmana,“ vzkázala voličům.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení