Podle hodonínského podnikatele v cestovním ruchu Františka Ondruše je Hodonín atraktivním městem zvláště v této oblasti. „Potenciál je však využitý jen z desetiny. Výhodou je rovina, teplé dny, prostředí pro cykloturistiku, řeka Morava a příhraniční lokalita. Problém je ale v myšlení, dvacet let se tady o podpoře podnikání jen mluvilo,“ je přesvědčený Ondruš.

V druhé kategorii, která hodnotila podnikatelské prostředí, se na prvním místě umístily Hustopeče na Břeclavsku. V celkovém porovnání však skončily sedmé. „Umístění mě překvapilo. Určitě nám pomohl nový územní plán z roku 2013, ve kterém jsme stanovili rozvojové zóny, které se plní. Potenciál je také naše napojení na dálnici, u které ležíme,“ zhodnotila starostka města Hana Potměšilová.

Překvapený z úspěchu města byl také třeba výkonný ředitel hustopečské finančně poradenské firmy M. S. Quatro Martin Macho. „Když tu místní firmy něco organizují, podpora vedení města je nulová. Současné vedení radnice není pružné a vstřícné k podnikatelům a podnikatelským aktivitám. A není to jen můj názor. Kdybych se měl vyjádřit v nějaké anketě od 1 do 10, kde deset je největší, dal bych vedení radnice dvojku,“ řekl. 

Absolutní vítězové: Hodonín, Slavkov u Brna, Vyškov
Pořadí dle podnikatelského prostředí: Hustopeče, Břeclav, Slavkov u Brna
Pořadí dle přístupu veřejné správy: Hodonín, Veselí nad Moravou, Kyjov