„Územní rozhodnutí na stavbu obchvatu Bučovic nabylo začátkem července právní moci. Aktuálně může začít majetkoprávní příprava – výkupy pozemků,“ sdělila mluvčí Ředitelství silnic a dálnic Lucie Trubelíková. Okomentovala i další postup příprav.
„Máme dokončený koncept pro stavební povolení. V příštím roce na stavbě plánujeme záchranný archeologický průzkum,“ shrnula Trubelíková.
Vše tak už bude směřovat ke konečné realizaci. „Zahájení samotné výstavby předpokládáme v roce 2026 a dokončení o další dva roky později,“ dodala mluvčí státních silničářů.
Čekají už desítky let
Obyvatelé města na stavbu čekají již desítky let. „Přímo středem Bučovic denně projedou tisíce aut po mezinárodní silnici I/50,“ upozornila mluvčí města Martina Hašková.
Obchvat má dopravně přetíženému bučovickému centru výrazně ulevit. Trasa povede jižně od města, od místní části Marefy po Vícemilice.
„Musím říct, že člověk nemá v naší zemi příležitost chválit státní správu a samosprávu zrovna každý den, ale co se týče přípravného a povolovacího procesu stavby obchvatu silnice I/50 v Bučovicích, musím pochválit brněnské Ředitelství silnic a dálnic stejně jako dotčené pracovníky Krajského úřadu Jihomoravského kraje za profesionální a aktivní přístup při projekční přípravě a posuzování této stavby v posledních několika letech,“ komentoval starosta Bučovic Jiří Horák.
Zástupci bučovické radnice se silničáři spolupracují. „V tuto chvíli příprava pokračuje dle harmonogramu a já věřím, že se nám společně podaří tuto investici, která je významná nejen pro naše město, co nejdříve úspěšně dotáhnout,“ zdůraznil Horák.
MOHLO BY VÁS ZAJÍMAT: Sprcha pro opeřence. Bošovičtí papoušci baví návštěvníky vodními hrátkami
Navržená trasa v délce 5570 metrů vede jižně od Bučovic a snaží co nejvíce eliminovat úrovňová křížení, která snižují plynulost a bezpečnost silničního provozu. Proto stavba zahrnuje tři mimoúrovňové křižovatky v Marefech, Kloboučkách a Vícemilicích.
Zároveň bude součástí obchvatu celkem šest mostů. Pět jich bude na silnici a jeden nad silnicí. Projekt zahrnuje také přeložky a úpravy komunikací druhé a třetí třídy. Celkové náklady budou více než dvě miliardy korun bez DPH.