Tým kanceláře zmapoval dvanáct parkovišť v okolí vybraných nádraží, které spojují Brno s Břeclaví, Českou Třebovou a Tišnovem. „Z průzkumu vyplývá, že parkoviště nestačí, obsazenost je větší než osmdesát procent,“ shrnula mluvčí kanceláře Jana Běhalová.

Nejvytíženější jsou podle průzkumu parkoviště v Šakvicích, Tišnově a Blansku. Jsou plná na sedmadevadesát i více procent.

V Tišnově parkoviště nabízí 150 míst. „Je zaplněné každý den k prasknutí. Parkují tam i lidé z okolních obcí, kteří pokračují za prací do Brna a Kuřimi. Proto jsme zadali projektovou dokumentaci na nové parkoviště pro sto aut. Vznikne vedle obchodního domu Albert,“ nastínil tišnovský starosta Jiří Dospíšil.

Na parkoviště u vlakového nádraží v Blansku se vejde víc než dvě stě aut. I tak řidiči hledají místo jen těžce. „Ve všední dny je cesta autem do Brna o nervy. Proto je parkoviště téměř plné a najít volné místo chvíli trvá, ale zatím jsem ho vždy našel. Jen parkuji pak dál od vlaku,“ řekl Martin Fořtík, který v místě občas své auto odstaví.

S přeplněným parkovištěm se potýkají také v Bílovicích nad Svitavou na Brněnsku. Zástupci obce proto chtějí postavit nový parkovací dům. „Připravujeme projekt na parkovací dům typu Park and ride pro 140 aut. Má stát u terminálu integrovaného dopravního systému v místě dnešních stavebnin,“ poznamenal tamní starosta Miroslav Boháček.

Dost míst pro svá auta mají lidé v Čebíně na Brněnsku a Adamově na Blanensku. Parkoviště tam jsou obsazená z šestačtyřiceti a třiašedesáti procent.

Data z průzkumu poslouží politikům při práci na novém územním plánu.

Parkování u vlaku
Podle průzkumu Kanceláře architekta města Brna jsou parkoviště u vlakových nádraží plná.
Parkoviště v Šakvicích je plné z 98 procent, v Tišnově a Blansku z 97 procent.
Naopak nejméně aut stojí u nádraží v Čebíně. Parkoviště pro osmdesát aut je plné jen ze 46 procent.
V Tišnově a Bílovicích chtějí postavit pro auta víc míst.