Eurovia přerušila práce 18. března na čtrnáct dní, tedy do 1. dubna, a to na všech stavbách v Česku. „Intenzivně řešíme dodávku ochranných pomůcek a podmínky postupného a bezpečného návratu na stavby a další opatření,“ uvedla k dočasném přerušení prací na dálnici mezi Koberovicemi a Humpolcem mluvčí ve společnosti Eurovia Iveta Štočková.

Aktuálním problémem je také nedostatek pracovníků ze zahraničí, což platí i pro jiné ostatní stavební firmy, které v minulých týdnech opustili zahraniční dělníci zejména z Polska, ze Slovenska a z Ukrajiny.

Jinak než v předešlých měsících musí stavební firmy zajišťovat způsobem stravování, či ubytování, nebo jejich dovoz a odvoz na stavby. „Někteří zaměstnanci se starají o své děti a rodiny, někteří jsou v rizikové skupině nad pětapadesát let,“ dodala Iveta Štočková.

Modernizace dálničního úseku mezi Humpolcem a Větrným Jeníkovem po zimní přestávce naopak od první poloviny března plynule pokračuje. „Denně tam pracuje 250 lidí, firma Skanska pokračuje v modernizaci i v těchto dnech podle plánu,“ informoval mluvčí Ředitelství silnic a dálnic Jan Rýdl.

Modernizace D1 na Vysočině

Úsek Termín zprovoznění

č. 11 – 81 Koberovice až 90 Humpolec (8,8 km) září 2021

č. 12 – 90 Humpolec až 104 Větrný Jeníkov (13,6 km) listopad 2020

č. 16 – 119 Velký Beranov až 134 Měřín (14,7 km) říjen 2021

č. 19 – 141 V. Meziříčí, západ až 146 V. Meziříčí, východ (5,9 km) listopad 2020

zdroj: www.novad1.cz

Současně dodal, že dopravní stavby jsou i v tomto období pro stát naprostou prioritou. „Pokračování dopravních staveb může teď pomoci celé ekonomice a udržet zaměstnanost. Díky tomu mohou dál fungovat subdodavatelé, jako jsou betonárky, obalovny, či lomy. Práci budou mít i gastroprovozy,“ zmínil Jan Rýdl.

V pondělí 29. března začnou práce na dalším dosud nezmodernizovaném úseku dálnice D1 na Vysočině, dělníci se vrátí na patnáctikilometrový úsek dálnice mezi Velkým Beranovem a Měřínem.

Už ve čtvrtek 26. března zde začaly práce spojené s instalací dopravních omezení, od nedělního večera bude po dalších pět měsíců vedena doprava v tomto modernizovaném úseku dálnice v režimu dva plus dva jízdní pruhy v levém jízdním pásu ve směru na Prahu.

Čtvrtý místem na dálnici na Vysočině, kam se po zimní přestávce dělníci vrátili počátkem března, je úsek zhruba šestikilometrový s mostem Vysočina u Velkého Meziříčí.