Jednu stížnost na platnost zásad podala skupina čtyřiadvaceti obcí, jednotlivců a spolků, další pak žena, která také žádala jejich zrušení. „Je to konečný verdikt. Krajské zásady územního rozvoje jsou v pořádku, o čemž jsme od počátku nepochybovali,“ uvedl náměstek hejtmana Martin Maleček.

Ústavní soud potvrdil předchozí rozhodnutí krajského soudu i Nejvyššího správního soudu. Zprávu vítá třeba mikulovský starosta Rostislav Koštial. „Desítky tisíc kamionů jezdí lidem v podstatě pod okny. Není to prospěšné přírodě ani obyvatelům,“ řekl.

Zástupci Ředitelství silnic a dálnic plánují začít s první částí D52, obchvatem Mikulova na konci 2021. Nyní pokračují výkupy pozemků. „Bude záležet i na stavebním povolení, lze očekávat podání rozkladu od sdružení Děti Země. Nabytí právní moci územního rozhodnutí z tohoto důvodu trvalo u této stavby přes patnáct měsíců,“ zmínil mluvčí podniku Jan Studecký.

Zástupci kraje nyní pracují na aktualizaci zásad územního rozvoje. „V září budou zastupitelé schvalovat konečnou podobu trasy důležitých dopravních staveb, především silnice 43,“ sdělil Maleček.