Krajský radní pro územní plánování Martin Maleček potvrdil, že se nejedná o ojedinělý případ napadnutí důležitého dokumentu u soudu. „Zásady jsou ale zpracované tak, že soudy neshledávají nic v rozporu se zákonem,“ řekl.

Dalším krokem podle Malečka obvykle bývá ze strany neúspěšných žalobců kasační stížnost nebo se pak obrátí na ústavní soud. „Předpokládám, že vyjádření soudů budou pořád pro navrhovatele negativní a pozitivní pro kraj," uvedl.

Ilustrační foto.
Noční smrt na železnici v Břeclavi: důchodce vstoupil do dráhy vlaku

Představitelé Ředitelství silnic a dálnic berou toto rozhodnutí jako dílčí úspěch. Má být přínosem k pokračování přípravy stavby dálnice.

„Na celý tah od Pohořelic po státní hranice je zadáno nové posouzení vlivu na životní prostředí. Získání stanoviska předpokládáme koncem roku 2022,“ sdělila mluvčí státních silničářů Lucie Trubelíková. Z procesu vzejde i varianta přechodu Novomlýnských nádrží.

Stavba D52 stojí už pětadvacet let. V roce 1996 dokončili silničáři zatím jediný úsek mezi Rajhradem a Pohořelicemi na Brněnsku.