Kamery ji měřily od letošního jara do srpna na čtyřech místech dálnice. „Jednalo se o úseky, kde byl uzavřený celý pás a dva pruhy na každý směr byly v jednom pásu. Pro bezpečný průjezd uzavírkou bylo klíčové dodržení předepsané rychlosti osmdesát kilometrů v hodině,“ odůvodnil mluvčí Ředitelství silnic a dálnic Jan Studecký.

Ministerstvo dopravy si měření pochvaluje, podle mluvčí rezortu Lenky Rezkové pomohlo zklidnit dopravu. „Policisté porušení rychlosti v zúženích zjistili ve 119 tisících případů z celkových skoro dvanácti milionů řidičů, které zaznamenaly detekční kamery v obou směrech,“ shrnula.

Měření úseků ocenil třeba Brňan Adam Klein. „Nedodržování rychlosti, bezpečné vzdálenosti či nebezpečné chování některých řidičů jsou jedněmi z důvodů nehod, kvůli kterým je dálnice neustále ucpaná. Po odstranění zúžení a dokončení letošních prací je cesta do Prahy o něco plynulejší,“ zmínil.

Nejblíže Jihomoravskému kraji se řidiči letos setkali s úsekovým měřením v oblasti Velkého Meziříčí. Rychlost tam překročilo méně než jedno procento aut.

Před dvěma lety bylo úsekové měření u Brna mezi Ostrovačicemi a Kývalkou. Nedovolenou rychlostí tam tehdy projela tři procenta řidičů.

Letos silničáři na dálnici D1 dokončili renovaci čtyř úseků.

Příští rok pokračují práce na D1 mezi Humpolcem a Větrným Jeníkovem, opravy tam skončí v roce 2020. Silničáři budou pracovat i mezi Mirošovicemi a Hvězdonicemi, a to až do roku 2021. V dalších letech zahájí stavbaři například modernizaci úseku mezi Devíti kříži a Ostrovačicemi.