„Jezdím tudy nerad a jen když nemám jinou možnost. Je tam několik nebezpečných úseků. Hlavně propadající se krajnice do několikametrového srázu do řeky. Měli by to opravit, než se tam stane neštěstí,“ řekl Deníku Jiří Jelínek z Adamova.

Před časem tam dělníci v několika místech postavili nové opěrné zdi, silniční most a položili nový povrch. Na zbývající riziková místa už ale nezbyly peníze. Další opravy v nejbližší době krajští silničáři nechystají. „Na zmíněné silnici je v plánu jen běžná jarní údržba a i další zásahy budou mít charakter údržby,“ uvedl krajský mluvčí Michal Cagala.

V polovině prosince přitom v tomto úseku začnou kvůli výluce na trati jezdit autobusy a také stavební technika. Výluka má trvat celý rok. Dotaz, zda silnice tuto dlouhodobou zátěž zvládne, zůstal ze strany kraje zatím bez odpovědi. „Bude zajištěna jen obsluha Adamova, nepojedou tudy autobusy z Brna do Blanska. Trasa přes Křtiny by cestu neúměrně prodloužila a zkomplikovala. Tato komunikace je pro provoz autobusů náhradní dopravy běžně využívána,“ informoval mluvčí společnosti Kordis Květoslav Havlík. Ta v kraji koordinuje hromadnou dopravu.

Dodal, že počet autobusů, které tudy denně projedou, ještě není uzavřen. „Myslím, že to tam bude v osobním autě i na kole v té době dopravní masakr. Trefit interval, kdy zrovna po úzké silnici nepojede žádný autobus, bude těžké. Výluky tu bývají docela často, ale žádná netrvala rok. Jestli to rozbitá silnice vydrží, nedokážu odhadnout, nejsem odborník. Já tudy rozhodně jezdit nebudu. Raději to vezmu autem přes Útěchov nebo na kole přes Babice. Možná ale kvůli kovidu budu stále pracovat víc z domu,“ řekl Deníku muž z Adamova, který si nepřál zveřejnit své jméno. Redakce ho zná.

Adamovský starosta Roman Pilát Deníku řekl, že na špatný stav cesty silničáře opakovaně město upozorňuje a řeší také stížnosti místních. Věří, že se ji v horizontu několika let podaří opravit. „Je tam nový most a část opěrných zdí. Rozumím, že vše nejde hned, jedná se o nákladné opravy. Na druhou stranu si myslím, že nejpozději v horizontu několika let to budou muset silničáři stejně řešit. Rizikových míst je tam opravdu hodně a situace je rok od roku horší,“ dodal.