Vyškovskému deníku Rovnost řekl, že zatímco vlastní realizace předcházející přípravné fáze expozice, zpracování jejího ideového námětu a posléze libreta a projektové dokumentace trvaly od roku 2009 do počátku roku 2011, a provázela je řada připomínek poskytovatele dotace, nové libreto stihli pracovníci památky v rekordním čase. „Navíc vlastní realizace v našem případě následně trvala od poloviny roku 2012 do května 2013. Dnes jsme svědky situace, kdy expozice stejného rozsahu i účelu, byť údajně jiného zaměření, je hotová a zpřístupněná veřejnosti jeden měsíc poté, kdy rada města schválila její libreto," připomněl Samek.

Podle tvůrců původního libreta byla původní výstava plná chyb a nedokonalých kopií. „Na nové expozici jsem se byl samozřejmě podívat, je prakticky totožná s tou původní," zdůraznil.

Vedení město ale trvá na tom, že ji v žádném případě nehodlá zavřít. „Na základě právních rozborů jsme přesvědčení, že tímto krokem nepoškozujeme práva původních autorů libreta výstavy Napoleon-Austerlitz. Samozřejmě, že jsme se rozhodli využívat i nadále už zakoupených předmětů, zapůjčených artefaktů, multimediální techniku, osvětlení a dalších věcí. Toto vybavení město pořídilo v loňském roce a je oprávněné k jeho užívání a zveřejňování. Vystavované předměty nejsou a ani nikdy nebyly součástí duševního vlastnictví autorů předchozího libreta," vysvětlil slavkovský starosta Ivan Charvát.

Předchozí výstava navíc podle něj získala tímto krokem i něco navíc – není tolik zaměřená na jednu, ačkoli velmi významnou epochu města, ale připomíná také další historické souvislosti.