Výstavbu boskovické spojky považuje za nesmyslnou i starosta Skalice nad Svitavou Petr Řezníček. Právě Skalice je již léta přestupným uzlem pro cestující, kteří jedou směrem do Brna nebo do Prahy. „Doslova se děsím uskutečnění tohoto zvráceného nápadu za nemalé peníze. Bude to jen zbytečná odbočka z hlavního koridoru. Z Boskovic stejně rychlíky jezdit nebudou," zlobil se Řezníček.

Vadí mu také to, že s dotčenými obcemi nikdo nekomunikuje. „Průšvihem je to, že nikdo neudělal průzkum, jak bude spojka využívaná. Když jsem si přečetl informaci od Kordisu, že se uvidí až za provozu, tak jsem doslova poskakoval na židli," řekl Řezníček.

Radního Boskovic Vladimíra Farského, který pracuje jako strojvedoucí, nejvíc znepokojuje, že má být po výstavbě spojky ukončena osobní vlaková doprava z Boskovic do Velkých Opatovic. „Vyplývá to z generelu dopravy na stránkách Jihomoravského kraje. Lidé by sice mohli jezdit přímo do Brna, ale ti, kteří by potřebovali jet ve směru na Českou Třebovou, by stejně museli pak jet do Skalice autobusem. Vlakové soupravy RegioPanter se přitom dají rozpojit. Jedna půlka by moha jet do Letovic a další do Boskovic a žádná spojka by nebyla potřebná," zhodnotil Farský.

Když osobní vlaky přestanou do Velkých Opatovic jezdit, pro jejich obyvatele to bude velká rána. Tvrdí to starostka města Kateřina Gerbrichová. „Lidé je hojně využívají. Zatím nás ale o tom nikdo neinformoval. Ale pokud by k rušení vlaků mělo skutečně dojít, uděláme všechno pro to, aby byla doprava zachována," sdělila Gerbrichová.

Navzdory některým námitkám však podle náměstka hejtmana Jihomoravského kraje Romana Hanáka kraj výstavbu boskovické spojky podporuje. „Naším zájmem je, aby města s rozšířenou působností, v tomto případě Boskovice, byla napojena přímým spojením na krajské město. A zároveň přímo dostupná i pro obce ve svém obvodu," uvedl Hanák.

Podle mluvčího Správy železniční dopravní cesty Marka Illiaše půjde o modernizaci části traťového úseku od Boskovic po nově zřízenou odbočku Bělá. A novostavbu traťové spojky mezi odbočkou Bělá a nově zřízenou odbočkou Lhota Rapotina na trati Brno – Česká Třebová v mezistaničním úseku Rájec-Jestřebí – Skalice nad Svitavou.

V nejbližších dnech bude podle něj vybraný zhotovitel přípravné dokumentace. Až bude hotová a také na základě výsledků EIA, tedy posouzení vlivů na životní prostředí, bude možné zažádat o územní rozhodnutí. „Pak půjde vypsat výběrové řízení na zhotovitele stavby. Předpokládáme, že za ideálních podmínek se začne stavět na přelomu roků 2019 a 2020," doplnil Illiaš.