Cestující po nástupu dostanou jen vodu, denní tisk si vezmou ze stojanu. Vozem navíc nebude procházet steward. To se moc nelibí například Štěpánu Vernerovi. „Jako student chci cestovat levně, ale RegioJet si volím právě kvůli službám navíc. Místo superlevné třídy bez služeb mohli radši rovnou zavést jídelní vůz, kam by cestující chodili," myslí si o nové třídě Verner.
Národního dopravce krok RegioJetu nepřekvapil. „Rozpoutání cenové války ze strany RegioJetu, stejně jako tomu bylo i na jiných tratích, jsme očekávali. Na tento krok jsme připraveni a budeme reagovat. O našem postupu však přirozeně nebudeme dopředu informovat," řekla mluvčí dopravce Monika Bezuchová. Dráhy nabízí jízdenky za 219 korun, se zákaznickými kartami je ovšem možné jet i za 155 korun. Jsou ale zpoplatněné.
Čtěte také: Deset dnů žlutých vlaků: Jančura snížil cenu některých jízdenek
Jinou novinku spustil RegioJet už v tomto týdnu. U vlaků mimo přepravní špičku snížil cenu jízdného. Za stávající ceny budou zákazníci jezdit jen u vybraných spojů v pondělí, pátek a neděli. V případě ostatních spojů místo současných 219 korun ve třídě standard zaplatí cestující 175.
Před spuštěním linky z jihu Moravy uvedl Radim Jančura v rozhovoru pro Brněnský deník Rovnost, že chce Českým drahám ubrat miliardu korun na tržbách. Podle hlavního ekonoma společnosti Cyrrus Lukáše Kovandy je to hodně smělý cíl. „Realistický odhad je spíše v řádech nižších stovek milionů. RegioJet přepravuje jen dvě procenta cestujících ve srovnání s drahami. Daří se mu ale získávat nové rychlejším tempem. Touto změnou cen navíc jen zintenzivňuje agresivní cenovou politiku," okomentoval Kovanda.
Kovanda také upozornil, že skutečný souboj mezi všemi dopravci přijde až s poklesem ekonomiky. „Ukáže se totiž, že na českých tratích není místo pro jejich současný počet," prohlásil.
Přečtěte si: Trať na Břeclav čekají výluky. Kvůli výměně pražců