Dlouho připravovaná asijská tour může podle znalců obrazům uškodit. „Tříletá zahraniční cesta do Číny, Koreje a dalších asijských zemí s kolísající nesrovnatelně vyšší vlhkostí vzduchu i teplotami je riskantní, neodpovědný hazard hraničící s fyzickou likvidací technologicky velmi choulostivé a zranitelné kulturní památky," uvedl akademický malíř Karel Stretti z Akademie výtvarných umění v Praze.

Pražský radní pro kulturu Jan Wolf kritiku odmítl. „Restaurátorský dohled nad plátny Rpopeje je trvalý a stav všech pláten je vynikající. Alfons Mucha při tvorbě Epopeje těžil ze svých dlouholetých zkušeností malíře divadelních kulis a opon, které musely odolávat neustálé manipulaci, proto volil techniku vaječné tempery, která je uzpůsobena k tomu, aby byla plátna rolována na válce," uvedl Wolf.

K novým jednáním se zástupci metropole se chystá starosta Moravského Krumlova Tomáš Třetina. „Příští týden oslovím primátorku a požádám o další jednání. Moravský Krumlov koupil zdejší zámek, v něm máme již opravené výstavní prostory, které můžeme nabídnout a kde může Epopej být vystavena, dokud pro ni Praha nepostaví pavilon," sdělil starosta Třetina.

Asijské tour se snaží soudní cestou zabránit i malířův vnuk John Mucha. „Obrátil jsem se na soud, magistrát na naše podání odpověděl, nyní s právníky chystáme naši reakci. Mám za to, že tento spor je nutno rozhodnout před tím, než se bude s Epopejí dít cokoliv dalšího," řekl Deníku John Mucha.