Právě tato část plánované komunikace, která v budoucnu nahradí nevyhovující silnici I/43, je v přípravě nejdál a nepředpokládají se u ní protesty. „Veřejně se hlásíme k termínu roku 2025 na zahájení stavby toho úseku. Máme v podstatě všechno, co potřebujeme, máme územní oporu, máme peníze, máme vyřešené životní prostředí,“ prohlásil Tomáš Vyhlídal z Ředitelství silnic a dálnic.

SILNICE SMRTI. Kdy vznikne dálnice D43, která odlehčí silnici I/43 z Brna do Svitav? Otázka zůstává léta bez odpovědi. Optimisté mluví o roce 2035. Na tahu, kterému motoristé říkají Silnice smrti, se loni stalo tři sta nehod. Zemřelo při nich 9 lidí.
Ostuda kraje: prokletá silnice smrti I/43

Letos na podzim firma zadá zpracování projektové dokumentace pro územní řízení. Všechna potřebná povolení k zahájení stavby chce mít do pěti let. „Budeme projektovat kapacitní čtyřpruhovou komunikaci,“ podotkl ředitel brněnského závodu Ředitelství silnic a dálnic David Fiala.

Kdy začne stavba dalších úseků D43, zatím není jasné. U jižní části silnice od dálnice D1 kolem Kuřimi až k Bořitovu zatím chybí shoda na trase. Určit ji má aktualizace krajských Zásad územního rozvoje, která má být hotová příští rok.

Ilustrační foto
D43 přes Bystrc odmítly tisíce lidí. Definitivní trasu dálnice určí studie kraje

U severní části silnice ze Svitávky k D35 v Pardubickém kraji se zatím nerozhodlo o tom, v jaké šířce se bude stavět.