Právě tato část plánované komunikace, která v budoucnu nahradí nevyhovující silnici I/43, je v přípravě nejdál a nepředpokládají se u ní protesty. „Veřejně se hlásíme k termínu roku 2025 na zahájení stavby toho úseku. Máme v podstatě všechno, co potřebujeme, máme územní oporu, máme peníze, máme vyřešené životní prostředí,“ prohlásil Tomáš Vyhlídal z Ředitelství silnic a dálnic.

Letos na podzim firma zadá zpracování projektové dokumentace pro územní řízení. Všechna potřebná povolení k zahájení stavby chce mít do pěti let. „Budeme projektovat kapacitní čtyřpruhovou komunikaci,“ podotkl ředitel brněnského závodu Ředitelství silnic a dálnic David Fiala.
Kdy začne stavba dalších úseků D43, zatím není jasné. U jižní části silnice od dálnice D1 kolem Kuřimi až k Bořitovu zatím chybí shoda na trase. Určit ji má aktualizace krajských Zásad územního rozvoje, která má být hotová příští rok.

U severní části silnice ze Svitávky k D35 v Pardubickém kraji se zatím nerozhodlo o tom, v jaké šířce se bude stavět.