Dvě z nich už postihly sankce, další tři na ně čekají. „Pokutu šest tisíc korun dostala brněnská Student Agency za to, že porušila zákon o ochraně spotřebitele, když nevyřídila reklamaci klienta v zákonné lhůtě třicet dní," sdělil mluvčí České obchodní inspekce Jiří Fröhlich.

Čtyři tisíce korun musí zaplatit brněnská Cestovní kancelář České kormidlo za neseznámení klienta s cenou. „Při zájezdu do Itálie klient musel na místě navíc k ceně zájezdu zaplatit ještě za delegáta pět euro na osobu," vypočetl Fröhlich.

Doplnil, že další tři jihomoravské cestovky na rozhodnutí o pokutě ještě čekají. Inspekce proto jejich jména nemůže zveřejnit.

Celkem v celé republice inspektoři od začátku dubna do konce června kontrolovali sedmasedmdesát cestovek a zjistili devětadvacet pochybení. Devatenáct z nich už dostalo pokuty za celkem 211 tisíc korun. V prvním čtvrtletí zjistili pochybení u třiatřiceti z šestadevadesáti. Podíl chybujících cestovek se dlouhodobě pohybuje kolem jedné třetiny.

Nejčastěji klientům poskytují nedostatečné informace anebo používají klamavé obchodní praktiky při informování o ceně. „Celkový poměr porušení je vyšší než v prvním čtvrtletí. Budeme činnost cestovních kanceláří a agentur monitorovat a kontrolovat i nadále. Spotřebitelé by se měli před uzavřením cestovní smlouvy vždy seznámit se všemi podmínkami poskytovaných služeb a vyžadovat informace důležité pro svá rozhodnutí předem," upozornil ústřední ředitel inspekce Mojmír Bezecný.