U soudu vypovídali čtyři ze šesti mužů, kteří jeli v havarovaném autě. Následně situaci posoudili soudní znalci z oboru silniční dopravy a soudního lékařství.

Předjížděl zprava

Podle členů posádky modré dodávky ford je obžalovaný Novák ve svém jaguáru zpočátku omezoval v jízdě a choval se agresivně. „Stáli jsme za ním v koloně. Telefonoval a nevěnoval se řízení. Když se před ním uvolnila silnice, vůbec nereagoval na troubení a stál na místě," popsal ve středu u soudu začátek události řidič dodávky.

Ford se po chvíli dostal ve zúžení do jednoho pruhu před jaguár. „Když jsme ho předjížděli, sprostě nám nadával a vyhrožoval," pokračoval další pasažér z fordu. Mysleli si, že tím celá záležitost končí, ale mýlili se.
Třetí ze spolujezdců vylíčil, že když se silnice znovu rozšířila na dva pruhy, začal je jaguár zprava předjíždět. „Viděl jsem, jak prudce strhl volant doprava. Střet jsem přímo neviděl, ucítil jsem však náraz," vypověděl muž.

Dodávka po srážce narazila do betonové zdi a najela na svodidla. Jaguár od nehody ujel. „Řidič fordu neměl žádnou možnost střetu zabránit. Vybočení bylo prudké a nečekané," okomentoval situaci zaznamenanou kamerou soudní znalec z oblasti příčin dopravních nehod Jiří Meduna. Zároveň dodal, že Novák řídící jaguár mohl dodávku vedle sebe vidět.

V případu figurovaly dva posudky dopravní nehody. Lišily se v předpokládané rychlosti jízdy obou aut před srážkou. Meduna odhadl rychlost fordu na šedesát kilometrů v hodině. Jaguár jel podle něho rychlostí o dvacet kilometrů vyšší.
Druhý posudek zpracovaný Jaroslavem Sedlákem se lišil téměř o třetinu. „V něm se nepočítá s pohybem vzduchu a také jiné hodnoty jsou nepřesné," řekl Meduna po přečtení druhého posudku.

Lékařskou analýzu nehody zpracoval Miroslav Ďatko, který u soudu vypověděl, jaká zranění poškození měli. „Řidič utrpěl středně těžká zranění. Měl zlomené dva obratle. Další dva spolujezdci vyvázli se zraněními lehkými," uvedl lékař.

Obžalovaný Novák popsal už v úterý u soudu nehodu jinak. „Jel jsem k přítelkyni vyřešit náš spor. Po cestě jsme se telefonicky hádali a já jsem nevěnoval pozornost řízení. Posádka fordu si to mohla vzít osobně," hájil se muž. Vyučený mechanik dále řekl, že nikomu úmyslně ublížit nechtěl a to, že možná způsobil nehodu si uvědomil, až když dojel k přítelkyni.

Dopisy nedostali

Omluvné dopisy, které prý Novák lidem z fordu poslal, však nikdo z nedostal. „Dopisy jsem předal advokátce Lydii Lamáčkové," tvrdil Novák. Protože prý mu však její chování nepřišlo profesionální, ukončil s ní spolupráci. O nedoručení dopisů se údajně dozvěděl až u soudu. Nyní ho zastupuje Karel Schelle.

V případu mají ještě vypovídat další svědci. Mezi nimi i manželský pár, který havárii viděl ze svého auta. Další dva muži z fordu ve středu k soudu nepřišli. „Chceme, aby vypověděli, jak na ně působila subjektivní stránka nehody," vysvětlil požadavek osobního slyšení advokát Schelle. Soud bude pokračovat ve čtvrtek.

KATEŘINA IŠTVANOVÁ