Podle policistů se v této věci nejedná o podezření z trestného činu. „Příčinou bylo ulomení závrtných šroubů silentbloku, které řidič nemohl předpokládat a jejich případné narušení kontrolou před jízdou ani odhalit," sdělil Šváb.

Šrouby podle něj brněnský dopravní podnik při generální opravě vyměnil. „Na základě znaleckých zkoumání byl odhalen rozdíl v technologii výroby těchto šroubů. Kolegové prověřovali, zda v rámci dodavatelsko-odběratelských vztahů některý ze subjektů v tomto směru nepochybil," pokračoval Šváb.

Po vyhodnocení všech opatřených důkazů policisté zjistili dílčí pochybení více zapojených lidí, nedosahovala však podle Švába takové intenzity, aby mohla být postižena normami trestního práva.

Případ dozorovalo městské státní zastupitelství a dohlíželo na něj krajské státní zastupitelství v Brně.

Desítky zraněných

Při jízdě po Křenové ulici trolejbus linky 33 tehdy náhle vybočil a narazil do protijedoucí tramvaje. V ní kromě řidiče nikdo necestoval. Třináct lidí utrpělo těžká zranění, sedmadvacet lehká. Z trolejbusu museli hasiči některé cestující vyprostit. Škoda se vyšplhala na dva a půl milionu korun.

Zástupci Drážní inspekce vyšetřování ukončili už dříve. Bezprostřední příčinou bylo náhlé vybočení trolejbusu do jízdní dráhy tramvaje jedoucí v opačném směru, způsobené okamžitou ztrátou ovladatelnosti přední nápravy trolejbusu vlivem technické závady. Konkrétně odlomení části závrtného šroubu v uchycení spodního ramene pravého předního kola.

Inspektoři při svém šetření zjistili i zásadní příčinu. Tou bylo použití drážního vozidla v technickém stavu, jenž neodpovídal schválené způsobilosti. „Šlo o použití závrtných šroubů sloužících k uchycení ramen přední nápravy k rámu trolejbusu, které neodpovídaly svými parametry výrobní dokumentaci a měly výrobní vadu,“ sdělil mluvčí Drážní inspekce Martin Drápal.

Tramvaj poškozená čelní srážkou v brněnské Křenové ulici s trolejbusem byla už loni zpátky v brněnských ulicích.