S verdiktem soudu vedení firmy Student Agency nesouhlasí. „Budeme se odvolávat. Nikdy jsme nevytvořili umělou ztrátu s cílem vytlačit jiného dopravce. My jsme tehdy na trase jen u části spojů dorovnali cenu Kreditových jízdenek na úroveň Asiany. Nešli jsme na podnákladové ceny,“ sdělil mluvčí Aleš Ondrůj.

Úřad pro ochranu hospodářské soutěže už v roce 2011 udělil dopravci Student Agency více než pětimilionovou pokutu. Firma podle antimonopolního úřadu zneužila své dominantní postavení uplatňováním nepřiměřeně nízkých cen a vyloučila společnost Asiana z trhu.

Zástupci firmy se proto přihlásili o náhradu škody. „Student Agency expandovala a postupně vytlačovala jednotlivé dopravce. Nebyli jsme jediní, kdo doplatil na její neurvalé praktiky. Byli jsme ale jediní, kdo se jim bránil,“ sdělila výkonná ředitelka firmy Šárka Litvinová.

Ostrý konkurenční boj v současnosti panuje také mezi Flixbusem a Student Agency. „Zákazník spory příliš nepocítí, a pokud ano, tak pozitivně. Flixbus zavádí velmi atraktivní ceny a zákazník může pochopitelně přestoupit,“ okomentoval ekonom Lukáš Kovanda.

Autobusy společnosti Asiana jezdily mezi Brnem a Prahou v letech 2007 a 2008. Lístek stál padesát korun.

Na konkurenci reagovala Student Agency zlevněním svých jízdenek. Podle Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže však zneužila své dominantní postavení na trhu.