Léta tam stál, stát bude dál. Přestože písnička skupiny Argema opěvuje jarošovský pivovar, určitě by mohla patřit i vrakům, které stojí v brněnských ulicích.
„V Klajdovské ulici stojí od minulého podzimu škodovka, ke které se nikdo nehlásí. Přestože se ulice čistila nejméně dvakrát, nikdo auto neodtáhl,“ stěžovala si například Lenka Machová z brněnské Líšně. Podle ní je totiž nespravedlivé to, že zatímco jiné auto by nechali strážníci odtáhnout, vrak může hyzdit ulici bez sankce. „Dopravní značka řidiče informovala, aby si auta přeparkovali. Všichni je tedy po dobu blokového čištění odvezli, ale jen rezavá škodovka v ulici zůstala. A nic se nestalo,“ hořekovala Machová.

Lidé však podle mluvčí brněnských strážníků žijí v mýtu, který je minimálně pět let starý. „Auta při blokových čištěních neodtahujeme. Na to si najímá odtahové služby úřad příslušné městské části,“ řekla Denisa Kapitančiková. Auta, která nakládají strážníci, končí na odtahovém parkovišti v Kaštanové ulici. „Některé vozy už jsou nepojízdné, protože tam stojí déle než rok. Zřejmě si spočítali, že je zaplacení pokuty vyjde dráž než hodnota auta,“ poznamenala Kapitančiková. Cena za stání na parkovišti strážníků je stokoruna za den.

Brněnské komunikace, které vraky v ulicích monitorují na základě zpráv od policie, strážníků a radnic městských částí, nemohou auto jen tak odtáhnout. „Co je vrak, určuje zákon o pozemních komunikacích. Je to vozidlo, které není schopné provozu a nemá registrační značku,“ vysvětlil správní ředitel Brněnských komunikací Roman Nekula. Problém podle něj někdy začíná už při blokovém čištění, kdy radnice nasmlouvají odtahovou službu. „Některé to nechtějí odvážet. Důvod je zřejmě prostý. Odtažené auto jim stojí někde v areálu a nikdo ho nechce,“ dodal Nekula.

Ročně zlikvidují zaměstnanci Brněnských komunikací desítky vraků. „Číslo není veliké, ale vím, že je to velký problém. Na vrak nejprve dáme štítek, který majitele upozorňuje, aby vůz odstranil. Po uplynutí dvouměsíční lhůty můžeme vrak odtáhnout,“ uvedl Nekula. Za šrot z vraků dostávají Brněnské komunikace peníze, ale ty leckdy ani nepokryjí náklady s likvidací dávno nepojízdných aut.