Jsme první a dokážeme to náležitě ocenit. Tak by se dal nazvat postup televize Nova, která jako jediná přiznala, že za exkluzivitu příběhu vyměněných miminek zaplatila. Celkem dala rodinám, kterým v nemocnici zaměnili holčičky, šedesát tisíc korun.

„Libor Broža a Jan Čermák dostali od společnosti CET 21, která televizi Nova vlastní, po pětadvaceti tisícikorunách. Jednalo se o peníze za publicistický pořad Výměna osudů,“ uvedl soudce brněnského krajského soudu Michal Ryška.

Broža dostal ještě dalších deset tisíc. A sice za to, že poskytl exkluzivitu reportérovi „nováckého“ zpravodajství z Vysočiny David Pikovi. „Za záběry, které měla jen televize Nova, musel Pik zaplatit ze svého. Vybral peníze z účtu, a ty mu pak vedení televize proplatilo. Ve spisu jsou založené všechny účetní dokumenty,“ upřesnil Ryška.

Honorář rodinám vyměněných miminek poskytla i německá televize ZDF. Ta pozvala Čermákovy a Libora Brože s Jaroslavou Trojanovou do Německa, kde s nimi odvysílali živou televizní show. Kolik peněz televizi vystoupení stálo, chce soud zjistit.

„Zatím se nám ale nepodařilo zjistit adresu sídla ZDF. Jakmile budeme vědět, kde televize sídlí, oslovíme ji a budeme chtít písemný dokument, kolik šaráda stála,“ prohlásil právník třebíčské nemocnice Štěpán Holub. Soud mu na to dal čtrnáctidenní lhů­tu.

Rodiče vyměněných miminek požadují po nemocnici odškodné ve výši dvanácti milionů korun. Nemocnice s tak vysokým odškodněním nesouhlasí. Místo toho nabídla každé rodině tři sta tisíc korun. O odškodnění za záměnu dětí chce brněnský krajský soud rozhodnout do konce ledna příštího roku.