„Se zájemcem, který dvaatřicetiletou prodávající kontaktoval prostřednictvím mobilní komunikační aplikace, se rychle dohodli na obchodu. Tou měla být platba na účet a doprava prostřednictvím kurýrní služby. Žena poskytla potřebné údaje vyplněním do zaslaného webového formuláře,“ sdělil ve čtvrtek policejní mluvčí Bohumil Malášek.
První pokus o platbu se však údajně nezdařil. „Zadanou platbu se prý nepodařilo ověřit a dokončit. Kupující tedy požádal o to, zda by nebylo možné zaplatit na jiný účet u jiné banky. Prodávající se dohodla s blízkou osobou, které přeposlala webový formulář pro realizaci platby na účet,“ pokračoval Malášek.
Údaje příbuzná poskytla poskytla, přestože považovala vyplnění formuláře za podezřelé a nestandartní. „Další den ji zaskočila zpráva z banky o zablokování zadané podezřelé transakce. Když si následně obratem kontrolovala účet, zjistila, že jí v několika předcházejících transakcích zmizelo skoro čtvrt miliónu korun. Případ tedy oznámila policistům,“ uzavřel Malášek.