Je to nesmírně náročné jak pro profesory a učitele, kteří mnohdy musí reagovat za nová nařízení vlády doslova ze dne na den, ale i pro žáky a studenty a jejich rodiny. Karlova univerzita a skupina odborníků na vzdělávání se pokusili vypracovat ucelený plán doporučení, na co by se ministerstvo a školy měly v této situaci zaměřit, jaké vytvořit podmínky pro vzdělávání a jak využít současnou složitou situaci k pozitivním změnám v celém systému vzdělávání v České republice.
„Původní představa z jara 2020, že nákaza se v kolektivech dětí, např. na školách, šíří jen raritně, se s přibýváním nových poznatků mění. Nákaza se ve školách šíří; otevřená otázka zůstává, jak moc jsou školy rizikovým prostředím,“ uvádí autoři plánu.
Konstatují ale také, že část žáků a studentů byla zrušením normální prezenční výuky tvrdě postižena. „Zákaz přítomnosti na prezenčním vzdělávání měl negativní dopad na řadu žáků i rodičů, obzvláště ze znevýhodněných rodin,“ uvádí autoři plánu.
S obsahem plánu jak vzdělávat v době koronaviru vás v cyklu přednášek Deníku a Univerzity Karlovy „Česko! A jak dál?“ seznámí další webinář, který můžete v pondělí od 16 do 17 hodin slevovat v přímém přenosu na Facebooku Deníku.
V debatě, kterou bude moderovat evropský editor Deníku Luboš Palata bude také možné klást otázky oběma hostům, prorektorce Univerzity Karlovy Radce Wildové a Bohumilu Kartousovi, řediteli Pražského inovačního institutu.