Úplnou výluku v Žabovřeské mezi Kníničskou a Hlinkami naplánovali silničáři mezi 1. září roku 2020 a 31. srpen roku 2022. Radní města ji odsouhlasili letos v létě, když ji upřednostnili před prázdninovými výlukami, které by termín dokončení prodloužily. „Přihlédli jsme také k tomu, že tramvajová doprava by i tak nefungovala stoprocentně. Jezdila by jen ve střídavém jednokolejném provozu,“ vysvětlil náměstek brněnské primátorky Robert Kerndl.

Díky výluce bude možné souběžně stavět přeložku tramvaje do tunelu i silniční galerii a dodržet termín nutný pro získání dotace.

Stavbaři na konci letošního roku už odstartovali i rekonstrukci autobusového nádraží Zvonařka. Její první etapu, opravu střechy a podsvícení terminálu, museli ještě před Vánocemi kvůli počasí přerušit. „Má být dokončená do června. A z výběrového řízení vzejde zhotovitel nové budovy v Opuštěné ulici, která by měla stát do konce roku 2020,“ řekl Antonín Grund ze společnosti ČSAD Brno, jíž nádraží patří.

Akce v roce 2020

DOKONČENÍ PLOTNÍ

Nejpozději do konce roku má být hotová přeložka tramvajové trati z Dornychu do Plotní. Do Komárova a ve směru na jih Brna se tak lidé dostanou hromadnou dopravou mnohem rychleji.

Na jaře se dělníci pustí do jiné tramvajové trati. Z Osové ulice ke kampusu a nemocnici v Bohunicích. „Stavba má velký přínos pro oblast Starého Lískovce a Bohunic, kam denně cestují například studenti Masarykovy univerzity a zaměstnanci i pacienti nemocnice,“ uvedla primátorka Markéta Vaňková.

Od dubna do června příštího roku Brňany čekají opravy první části Veveří od Žerotínova náměstí po Grohovu. „Je v hrozném stavu. Je to jedna z posledních páteřních silnic do centra a není zrekonstruovaná,“ řekl radní pro dopravu Petr Kratochvíl.