Letecká společnost British Midland Regional nemohla podle svého vyjádření dále zajišťovat lety kvůli nejisté situaci v souvislosti s Brexitem. Jako další důvod uvádí i vzrůst ceny paliv.

Krach společnosti v kontextu Brexitu není podle hejtmana jihomoravského kraje Bohumila Šimka nic ojedinělého. Zpráva jej nicméně zaskočila. "Již v lednu jsme se společnosti ptali, zda bude mít Brexit na leteckou linku vliv. Dřív než odpověď ale přišla zpráva z médií o ukončení provozu," uvedl hejtman.

Letecká linka mezi Brnem a Mnichovem. Ilustrační foto.
Lety do Mnichova doplatí kraj jako vlak či autobus. Chce zlepšit jejich kvalitu

Na další pravidelné linky z Brna nebude mít krach britské areolinky vliv. Letecký spoj z jižní Moravy do Mnichova bude ale chybět. "Kraj musí ve veřejné soutěži najít jinou společnost, která bude v letech pokračovat. Doufáme, že se nám podaří linku obnovit," sdělil Šimek.

Cestující, kteří měli koupené letenky, musí oslovit cestovní kancelář, přes kterou si lístky koupili. Případně mají kvůli refundaci kontaktovat vydavatele bankovních karet, jejichž prostřednictvím si letenky koupili. Lidem, kteří si pořídili letenky přímo od Flymbi, se peníze vrátí.

Na brněnském Moravském náměstí developer promění bývalou budovu Moravské typografie na kancelářské prostory i restauraci.
Moravák na Moraváku: bývalou Moravskou typografii přestaví na 7 pater kanceláří

Leteckou linku Brno – Mnichov mohli lidé pravidelně využívat od pondělí do pátku a v neděli. První spoj z Brna odlétal před čtyřmi lety. Jednosměrná letenka stála minimálně dva tisíce korun. Cesta trvala hodinu. Lidi přepravovala dvouproudová letadla Embraer. V Mnichově na let navazovalo 220 spojů firmy Lufthansa.

Letadlo do hlavního města Bavorska poskytovalo místa pro padesát cestujících. „Pokud budou lety vždy plné, stroje přepraví asi čtyřicet tisíc cestujících,“ vypočítával vytíženost linky tehdejší předseda představenstva Letiště Brno Jiří Filip.

Peníze. Ilustrační foto.
Brexit? Cla navýší jihomoravským firmám náklady

Novou leteckou linku při zavádění uvítal i tehdejší hejtman Michal Hašek. „Kraj čekal na takové spojení několik let. Otvírá nové možnosti rozvoje regionu v turistice, byznysu a výstavnictví,“ uvedl dříve pro Rovnost.

Cestu do Mnichova využívala spíše menší skupina lidí než turisté. „Slouží úzké klientele, zaměřuje se především na manažery,“ uvedl loni v říjnu ředitel Institutu veřejné správy Filip Hrůza.

Brněnská teplárna. Ilustrační foto.
Koncern městských firem? Drahý, vadí novému vedení Brna. Zvažuje i jeho konec

Kraj proto ze začátku nepočítal, že si na sebe linka vydělá. „Máme připravenou částku patnáct milionů korun," sdělil při zavádění linky tehdejší primátor Brna Petr Vokřál.