Budař uvedl, že Amazon nyní prověří alternativní lokality, jimiž jsou Slovensko, Rakousko a teoreticky Ostrava, která projevila zájem. „Pokud však Amazon neřekne ne, budeme ho chtít v Brně udržet. Umíme sice postavit sklad kdekoliv, ale Brno je stále prioritou. Máme velkou část pozemků koupenou a prakticky hotovou projektovou dokumentaci, snad se přeci jen ještě představitelé města chytnou za nos. Záleží na nich, zda budou chtít jednat," uvedl Budař.

Ten potvrdil, že se s ním spojil majetkový náměstek brněnského primátora Oliver Pospíšil. „Ano, volal nám ze své dovolené v Itálii. Předpokládáme, že město má zájem tady projekt udržet. Tento týden se chceme setkat hlavně se zástupci ODS, na jejichž námitkách to celé ztroskotalo," sdělil Budař. 

Pospíšil prohlásil, že bude-li zájem na straně CTP, chce město určitě dál jednat a pokusit se najít shodu na podmínkách stavby. „Ve vyjednávacím týmu však musí být za město ještě někdo z ODS, nejlépe Libor Šťástka. Protože oni na poslední chvíli přišli s dodatkem, s nímž CTP nesouhlasilo. Pokud bude ODS u dohody, kterou CTP odkýve, neměl by být problém. Náš klub zastupitelů hlasoval pro," řekl dnes ČTK Pospíšil. Zastupitelé ODS nakonec hlasovali proti, řada z nich ani na jednání nebyla.

Tento týden chce Pospíšil ODS a CTP kontaktovat a nejlépe příští týden začít jednat, až se vrátí z dovolené. „Neumím si však představit, že se budeme muset rozhodnout do nějakého data. Ukázalo se, že to byla past," uvedl Pospíšil. Amazon chtěl tak rychlé rozhodnutí, aby mohl z Brna obsloužit už letošní předvánoční trh.

Jednání tak bude pokračovat, přestože CTP i Amazon před pátečním zastupitelstvem tvrdily, že to byla poslední šance na dohodu. „Fakt, že neodešli, i když to předtím tvrdili, potvrzuje, že šlo hlavně o jejich vyjednávací taktiku. Jednání o Amazonu se nebráníme a jestliže pro ně byly dřívější podmínky neprůchodné, můžeme přemýšlet o jiných. Chceme prostě zabránit tomu, aby si postavili halu a pak jim už bylo všechno jedno," podotkl radní a předseda klubu zastupitelů ODS Libor Šťástka.

ODS v pátek přišla s dodatkem smlouvy s CTP, na níž se sice shodly zastupitelské kluby, CTP ji však odmítla. Město navrhlo prodat zbývající pozemky developerovi až ve chvíli, kdy bude vydané stavební povolené k dálničnímu sjezdu, který celé průmyslové zóně Černovicá terasa chybí. Kvůli němu se příchod Amazonu, který slibuje minimálně 1500 pracovních míst, stále komplikuje. CTP by se zavázala ve smlouvě zaplatit za pozemky 214 milionů a 56 milionů za úpravy přetížené křižovatky Řípská a Tuřanka.

Bez dálničního sjezdu, který je podle vyjádření představitelů státu prioritou, bude nadále Slatina a další městské části jako Tuřany či Chrlice trpět houstnoucí kamionovou i osobní dopravou. Hlavním problémem pro stavbu sjezdu jsou dosud nevykoupené pozemky.