Podle technického ředitele Brněnských komunikací, které pro magistrát strategii zpracovávají, Aleše Kellera je ovšem celkové číslo zkreslující. „Jednotlivé části Brna se výrazně liší. Hlavní problém je v Brně-středu, především v památkové rezervaci. Tam chybí třiadvacet tisíc míst pro rezidenty. Následují Žabovřesky a Královo Pole s deficitem deset tisíc míst. Naopak v Kníničkách chybí sto dvacet míst a Ivanovicích 219 míst," řekl Keller.

Špatné parkování je také u obchodů. „Opět je to problém Brna-středu. Ze šesti a půl tisíce chybějících stání jich je tam pět a půl tisíce. Naopak ve Slatině či Ivanovicích parkovací místa u domů přebývají," upozornil ředitel.

Vedoucí odboru dopravy brněnského magistrátu Vladimír Bielko upozornil, že nedostatek parkovacích míst není stálý, ale mění se v čase. „Přes den je největší problém parkovat v Brně-středu a Králově Poli, kam lidé jezdí do práce. Naopak večer na sídlištích jako jsou Vinohrady či Nový Lískovec," řekl Bielko.

S přeléváním masy aut podle denní doby má zkušenost Pavla Maršalová. „Když přijedu večer z práce, není v Novém Lískovce prakticky kde parkovat. Hledám místo, kde se dá. Občas mi nezbude nic jiného, než stát na trávníku. Ráno zase v centru jezdím všude možně a čekám, zda se v přeplněných ulicích nějaké místo neuvolní," postěžovala si žena.

S výsledky analýzy nesouhlasí zástupci opozice. „Neznám její finální podobu. Ale v textu projednávaném v komisích rady Brna byly chyby. Vycházel ze starých údajů. Například nezapočítal některá parkovací místa, nebo je označil za nelegální. A to přesto, že šlo o místa spravovaná právě Brněnskými komunikacemi. A naopak předimenzoval počet míst v soukromých parkovacích domech," sdělil šéf opozičních zelených Martin Ander.

Předseda představenstva společnosti a koaliční zastupitel Petr Kratochvíl kritiku odmítl. „Jsou to populistické výroky. Firma pracovala se všemi dostupnými údaji několik měsíců," upozornil Kratochvíl.

Už ve čtvrtek začíná druhá část zpracovávání parkovací strategie. Za 180 dnů má přinést konkrétní návrhy na řešení situace. Představitelé Brna už dříve naznačili, že město bude na jedné straně stavět více parkovacích míst a na straně druhé vytvoří takzvané rezidentní zóny, kde mohou parkovat jen lidé z okolí.