Aqualand Moravia je nejnavštěvovanějším turistickým cílem v Jihomoravském kraji. „V loňské letní sezoně aquapark pod Pálavou přivítal přes 250 tisíc návštěvníků, přičemž více než deset procent tvoří zahraniční turisté a více než polovinu návštěvnosti představují rodiny s dětmi. Za celý loňský rok do aquaparku zamířilo 834 267 lidí. Věříme, že i letošní sezóna bude úspěšná,“ sdělil Pavlacký.

Na jižní Moravu loni zamířilo téměř deset milionů turistů. Ředitelka Centrály cestovního ruchu – Jižní Morava Martina Grůzová teď vidí velký potenciál zejména u cizinců.

„Snažíme se tomu přizpůsobit nabídku a doprovodnou infrastrukturu, například spuštěním komplexního webového portálu o jižní Moravě v polštině,“ sdělila ředitelka Grůzová.

Podle dat jihomoravské centrály cestovního ruchu tvoří zahraniční návštěvníci jednu desetinu turistů. Nejvíce jezdí Slováci, Poláci, Němci a Rakušané. Dlouhodobou popularitu si jižní Morava drží u návštěvníků z Litvy a loni výrazně přibylo těch z Jižní Koreji.

Turisté na jižní Moravě tráví zhruba dva až tři dny. Tradičně je zájem také o vinařskou turistiku, ale také o lidovou kulturu a místní tradice. Vše ve spojení s gastronomií a přírodními památkami.

close Aqualand Moravia oslaví v sobotu devět let od svého otevření. info Zdroj: se svolením Aqualandu Moravia zoom_in Zábava v Aqualandu Moravia.

„Ze zahraničních veletrhů hodně reflektujeme zájem o turistiku na kolečkách – tedy cestování v podobě karavanů a obytných přívěsů. Z této strany přichází hodně dotazů na vytipování vhodných kempů a stanovišť,“ doplnila Grůzová.

Například hrady a zámky se otevřely návštěvníkům už na konci března a Grůzová předpokládá, že sezona tam potrvá až do konce října.

VIDĚLI JSTE? Pod hradbami zámku v Mikulově vyroste luxusní bytový dům

Pod hradbami zámku v Mikulově vyroste luxusní bytový dům | Video: Iva Haghofer