Podle ní budou obě skupiny na vzniku brněnského hudebního sálu spolupracovat. V duchu prvního návrhu z Ateliéru M1 vznikne vnější podoba budovy. „Oproti původnímu projektu se změní sál, protože byl navržený úzký, nízký a dlouhý. To je spíš architektura z devatenáctého století,“ popsal Petr Hrůša, který patří k architektům, podle nichž vznikne vnitřek stavby.

Jeho tým vychází ze zkušeností odborníka na akustiku Yasuhisy Toyoty. „Plánuje daleko širší a hlubší pódium,“ řekl architekt.

Nově podle dohody ze sálu úplně zmizí třeba strojovna. Projektanti ji umístí pod zem kvůli obavám z poničení vibracemi ze sálu. Počítají také se zelení před vstupem. „Předpokládáme, že pokud půjde vše hladce, můžeme začít stavět příští rok v létě,“ uvedla brněnská primátorka Markéta Vaňková.

Pro stavbu už vznikla projektová dokumentace pro stavební povolení.

Brrněnský park Lužánky. Ilustrační foto.
Brněnské parky v obležení lidí: vytrhané květiny nahrazují odpadky

Jedinou částí centra, která zatím na pozemku u Veselé ulice v centru stojí, jsou podzemní garáže s téměř dvěma stovkami dosud nevyužívaných parkovacích míst. „Dříve jsem byla pro, aby jsme garáže Brňanům otevřeli, protože míst je nedostatek. To bylo v době, kdy jsem předpokládala, že druhá etapa, samotná stavba sálu, je v nedohlednu. Nyní, s výhledem přibližně jednoho roku, není praktické místa zprovozňovat,“ popsala.

Souhlasí i projektový manažer stavby Jan Strmiska z Brněnských komunikací. „Když budeme sál stavět současně s dokončením garáží, nemá smysl pro ně budovat samostatné technologie. Když vzniknou současně pro sál i pro garáže, ušetříme peníze i místo,“ zdůvodnil.

Spor podrobně:

kdo: Ateliér M1 architekti

koho žalovali: město

proč: pro porušení autorských práv, původně navrhli podobu Janáčkova kulturního centra, zástupci města si však nechali vytvořit nový návrh od týmu Petra Hrůši

řešení: dohoda o vzájemné spolupráci