Astronomický snímek dne? V projektu, který podporuje NASA, uspěl Brňan

Brno - Z tisíce fotografií, ze kterých denně odborníci vybírají tu nejlepší, byla fotka úplňku nad hradem Špilbergem od Petra Horálka v pondělí zvolena za Astronomy picture of the day, v překladu astronomický snímek dne. Tento projekt vznikl v roce 1995 a podporuje ho NASA.

19.9.2016

Z tisíce fotografií, ze kterých denně odborníci vybírají tu nejlepší, byla fotka úplňku nad hradem Špilbergem od Petra Horálka v pondělí zvolena za Astronomy picture of the day, v překladu astronomický snímek dne.Foto: Petr Horálek z Hvězdárny a planetária Brno

„Je to obrovská pocta, ale největší radost mám z toho, že fotka je z České republiky, protože zdejší znečištěné ovzduší pořizování astronomických fotek brání," řekl astrofotograf Horálek. Portrét Úplněk nad Brnem vyfotil 20. července, při příležitosti sedmačtyřicátého výročí prvního přistání člověka na Měsíci. „Byl to skutečně krásný večer. S kolegou Pavlem Gabzdylem jsme se dostali na střechu koupaliště, ve kterém se taky konaly oslavy. Odtud jsme pozorovali vycházející Měsíc a zkoušeli fotit," přiblížil atmosféru Horálek.

Autor: Redakce

19.9.2016 VSTUP DO DISKUSE

Lampionového průvodu při příležitosti výročí 17.listopadu se zúčastnily stovky lidí.

Studenti šli hlavou proti zdi, zaznělo na připomínce listopadových událostí

Vandal v Moravském krasu umisťuje znaky s moravskou orlicí.

Zničené cedule s českým lvem nahradily nové. Řádění vandala prozatím ustalo

OBRAZEM: Nevzhledný vnitroblok ožil. Zkrášlila ho malba Staré radnice i šaliny

Brno - Pohled na brněnskou Starou radnici ve Václavské ulici svádí k návštěvě. Odvážlivci ale narazí, a to přímo do zdi. Radnice je totiž namalovaná.

Husovický tunel uzavřela nehoda. Řidič při epileptickém záchvatu narazil do zdi

Brno /FOTO/ - Dopravní nehoda uzavřela v pátek v devět hodin ráno Husovický tunel v Brně. Uzavřená byla roura B, policisté museli odklánět dopravu přes Merhautovu ulici. Řidič auta se zranil.

Na babetách ujeli na Islandu dva tisíce kilometrů. Trajekt domů málem nestihli

Brno – Šestičlenná skupina cestovatelů na babetách ujela za třiadvacet dní po Islandu téměř dva tisíce kilometrů. Putování za krásami Islandu mělo svá úskalí, cestu jim ztěžovalo počasí a nepřítomnost asfaltových cest.

Erasmus slaví kulatiny. Za studiem cestují tisíce studentů, počet zájemců roste

Jižní Morava /INFOGRAFIKA/ - Díky studijnímu pobytu programu Erasmus se právě teď učí v zahraničí téměř tisíc studentů brněnských vysokých škol. Do ciziny vyjíždějí už dvacátý rok. Poznávají přitom nové lidi, jejich kulturu i systém výuky na evropských univerzitách. Ještě více přijíždí zahraničních studentů do Brna. Učí se jich zde necelých dvanáct set.

Vážení čtenáři,

náš web Deník.cz přechází kompletně pod zabezpečený protokol, který výrazně zlepší bezpečnost při procházení našich webů.

Z důvodu přechodu je nutné se znovu přihlásit k odběru upozornění na nejnovější zprávy - klikněte na tlačítko "Povolit", kterým si zajistíte odběr zpráv i do budoucna.

Děkujeme za pochopení.