Pokud jste někdy slyšeli, že prioritou vedení města je vyřešit centrum města přeplněné auty parkujícími na chodníku, berte to spíše jako předvolební sliby.

Dokazuje to další test redakce Deníku Rovnost. V uplynulých dvou dnech totiž na chodnících v centru Brna opět parkovali řidiči na chodnících. Strážníci či policisté, kteří procházeli kolem, jim nedali pokutu. A to přesto, že Deník Rovnost v pondělí upozornil, že kolem aut nastražených redakcí na chodníku prošli muži zákona třicetkrát, aniž by si přestupků vůbec všimli. „Je to velmi závažné. Promluvím si s ředitelem městské policie,“ slibil před několika dny primátor Roman Onderka. Dodnes se však nezměnilo nic.

Například v Divadelní ulici byla v úterý i včera špatně zaparkovaná tři auta. Redaktor si všiml také chaosu před kostelem svatého Tomáše. Tam stálo jedno auto na chodníku a dvě blokovala křižovatku. Ani jedno z nich nemělo nasazenou botičku ani lístek s pokutou.

„Po Brně se pohybuje maximálně deset strážníků. Máme pět aut. Na jedno se vleze deset botiček. Více jich proto ani nemůžeme zvládnout nasadit,“ uvedl mluvčí brněnské městské police Zdeněk Novák. Ve skladě tak leží sto dvacet botiček za více než půl milionu korun zbytečně. „Ne všechny jsou ale funkční,“ upozornil Novák.

Primátor Roman Onderka přitom od září mluví o tom, že je reforma městské police na spadnutí. Zatím ale návrh na to, jak dostat více strážníků do ulic, bezpečnostní komisi nepředložil.

„Mám domluvenou schůzku s ředitelem městské policie. Mluvil jsem s ním o tom zatím jen po telefonu. Doladíme poslední body reformy. Chci dostat strážníky z kanceláří. Ti by potom měli být vidět více v ulicích,“ slibuje Onderka.

U městské policie pracuje sto šedesát dva lidí v kancelářích. Dalších čtyři sta třicet se pohybuje v ulicích. Na kontrolu špatně zaparkovaných aut jsou vyčleněny čtyři hlídky. Tedy dvacet lidí.

„Městská policie zajišťuje především veřejný pořádek a pouze okrajově se má věnovat dopravním problémům. Vezmeme-li v úvahu, že je v Brně přes dva tisíce ulic, není možné kontrolovat parkující auta neustále,“ brání strážníky vedoucí dopravní jednotky Ivo Herceg.

V boji proti špatně zastaveným autům má od září pomoc také změna systému při odtahování aut. Ty totiž odveze na parkoviště za město soukromfirma. Takový postup se vyplatil i pražskému magistrátu. „Botičky už moc nepoužíváme. Stejně tam auta dál překážejí. Odtahová služba je jistější,“ uvedla mluvčí pražské městské policie Vilma Častová. A hrozba, že se řidič vrátí k prázdnému místu zabrala. Řidiči si loni dovolili v Praze špatně zaparkovat téměř o polovinu méněkrát než v roce 2006.