Je těsně před pátou hodinou odpoledne a na tuřanském letišti právě přistává letadlo z Londýna. Před hlavní budovou se tvoří skupinky cestujícíh, kteří se potřebují bleskově dopravit do centra. Pokud si zvolí pro svou cestu městem autobus, narazí. Linka s číslem sedmdesát šest, která z letiště jezdí jednou za půl hodiny, totiž kapacitně nestačí.

Do obyčejné krátké karosy se navíc těžké kufry tlačí jen obtížně. „Bylo by příjemné, kdyby tu jezdily jenom nízkopodlažní vozy,“ uvedla Věra Petrů.

Uvnitř autobusu pak nastává další problém. Není kam složit kufry, místo pro kočárky je úplně plné. „Ve Vídni, Chicagu či Berlíně jezdí na letiště vlaky. Ve druhém největším městě Česka by neuškodil mimořádný spoj,“ rozčiluje se irský turista, který už potřetí zvedá svá zavazadla, aby uvolnil v uličce místo dalším cestujícím.

Podobné zkušenosti má i student Tomáš Pazderka, který lítá z Brna do Velké Británie pravidelně. „Naposledy jsem měl velký kufr na kolečkách. Kupoval jsem si ještě lístek u řidiče, a pak přišel problém. Nemohl jsem projít přeplněnou uličkou, takže můj kufr skončil v jedné polovině dveří, kde jsem samozřejmě všem překážel. Myslím, že by doprava na letiště měla být lépe zorganizovaná,“ myslí si Pazderka.

Autobus přitom využívá vělká část cestujících. „Můžu si vzít samozřejmě taxíka nebo si zavolat někoho, aby pro mě přijel. Nechce se mi ovšem za cestu příliš utrácet, tak raději volím autobus,“ vysvětluje jedna z pasažérek Hana Kadlecová, která trpělivě čeká na zastávce. Za cestu taxíkem z Tuřan do centra města by totiž zaplatila asi tři sta padesát korun.

Přestože se koncem měsíce v Tuřanech otevře další letecký spoj do Barcelony a cestujících přibude, dopravní podnik ani letiště žádné změny v přepravě do centra neplánují. „Linka sedmdesát šest jezdí celý den v třicetiminutových intervalech. Podle nás je to zatím dostačující. Ani speciální autobusy, které mají upravený prostor pro zavazadla, zřejmě v Brně jezdit nebudou,“ uvedla mluvčí brněnského dopravního podniku Hana Pohanová.

Ředitel tuřanského letiště Tomáš Pláček s tím souhlasí. „Zatím se ke mně nedostal žádný signál, že by bylo potřeba spoje změnit. S dopravním podnikem budeme o posílení teprve jednat,“ dodal ředitel.