Podle mluvčí podniku Lindy Hailichové k nim v příštích letech přibude dalších osmaosmdesát. „Za prvních dvanáct zaplatíme přes sedmdesát milionů korun. Dalších téměř čtyři sta milionů na zbytek vozů chceme získat z evropských fondů," informovala Hailichová.

Plnící stanice, kde budou autobusy tankovat, vzniká od března v areálu vozovny Slatina a hotová má být v černu. O měsíc později vyjedou autobusy do zkušebního provozu. „Chceme především snížit emise a zvýšit počet nízkopodlažních autobusů v Brně a zlevnit náklady na dopravu. Staré autobusy začneme postupně vyřazovat," uvedl technický ředitel podniku Jaromír Holec.

Na dodávku prvních autobusů už podnik uzavřel smlouvy. „Věřím, že dotace na projekt získáme, protože jsme s ním začali jako první v republice. Zároveň je to i největší projekt na plynové autobusy," doplnila Hailichová.

Někteří Brňané nápad vítají. „Podporuji cokoli, co omezí smog. Teď ještě aby lidé vyměnili i auta za plynová," řekla Iva Holá.