Brňan Ondřej Čermák například upozornil na dodávku citroen, která stojí už dva roky na parkovišti u Sportovní ulice. Nemá ani registrační značku. „Brněnské komunikace uznaly auto jako vrak a věc postoupily na úřad městské části Královo Pole. Ten ho však vrakem neshledal, a tak tam bude stát dále,“ popsal.

Autovraky v Brně
Městská policie od května 2018 do května 2019: prověřeno 377 oznámení o vracích v ulicích Brna, 116 z nich předáno do správního řízení
Brněnské komunikace v roce 2018: 62 návrhů aut na vozovce silničnímu správnímu úřadu, 20 návrhů vozidel stojících mimo silnici, 15 z nich uznal úřad jako vraky, 8 vozů předáno k ekologické likvidaci
Brněnské komunikace v roce 2019: prozatím 14 podnětů silničnímu správnímu úřadu, jeden z nich už úředníci zamítli

O tom, zda je to které auto už jen neopravitelná hromada železa, rozhoduje příslušný silniční správní úřad. Návrh podávají Brněnské komunikace jako vlastník silnice. „Letos jsme dali už čtrnáct podnětů. Z toho v jednom případě nám již úřad sdělil, že se o vrak nejedná,“ oznámila mluvčí Brněnských komunikací Vladimíra Navrátilová. Loni podala firma dvaašedesát návrhů, v patnácti případech uspěla.

Jen v městské části Brno-střed v minulém roce prověřovali úředníci deset aut v dezolátním stavu. „Některé jsme řešili i s policií. Majitelé si v pár případech vozidla odvezli sami. U ostatních jsme neprokázali, že se jedná o vrak,“ sdělila mluvčí Kateřina Dobešová.

Novela zákona by zakazovala odstavit na silnici auta, která mají víc jak půl roku propadlou technickou kontrolu. Náměstek primátorky Petr Hladík věří, že díky tomu se v Brně uvolní blokovaná parkovací místa. „Loni jsme v Brně odtáhli jen šest autovraků. Pokud zákon projde, odhaduji, že jsme jich schopní za rok odvézt stovky, možná tisíc, což znamená tisíc parkovacích míst,“ řekl.