Lidem kolem Bartíka se nelíbí, že delegáti městské konference podpořili návrh odsunu nádraží s městskou rychlodráhou a zachování budovy hlavního nádraží v centru. Tam by měli podle návrhu předsedy dopravní komise Josefa Veselého zajíždět regionální vlaky.

"Je to paskvil. A to já nechci podpořit. Proto vystupuji z brněnské organizace a zakládám s některými kolegy novou buňku,“ vyjádřil se Bartík. Podle něj ale nová organizace nebude opozičním křídlem uvnitř strany. „Neshodli jsme se pouze v jednom bodě. A to v tom, že Strana zelených umožnila přesunutí nádraží směrem na jih,“ dodal Bartík. Jména dalších lidí, kteří s ním novou organizaci zakládají nechtěl říct. Ve funkci brněnského zastupitele ale dál zůstává.

Zelení ve své volební kampani odsun nádraží tvrdě kritizovali a prosazovali jeho modernizaci v centru.

Postup Strany zelených se nezamlouvá ani občanské koalici Nádraží v centru, jejímiž členy jsou například ekologičtí aktivisté Miroslav Patrik, Milan Štefanec a Martin Robeš. Koalice ještě před zasedáním městského výboru zelené vyzvala, aby se drželi svého volebního programu. V něm strana uvedla, že „hlavní nádraží nejlépe slouží cestujícím tam, kde je – ve středu města“ a že proto bude „prosazovat, aby při nezbytné přestavbě železničního uzlu bylo nádraží modernizováno v těsné blízkosti historického centra města“.