Podle jednatele Bauhausu Petra Kočího nahradí dosavadní zhruba čtyřicetimetrovou konstrukci modernější a prostorově úspornější varianta. „Přestože byl původní označník povolený, rozhodli jsme se ve spolupráci s úřadem městské části Brno-střed pro změnu. Konstrukci nahradíme výrazně menší variantou, která nebude narušovat panorama města,“ uvedl Kočí.

Při příjezdu z jižního směru do Brna reklama svou velikostí vizuálně zasahovala do dominant města – Petrova a Špilberku. Zhoršovala tak vizuální smog, kterého se snaží představitelé Brna-středu od roku 2016 zbavit.

„Bauhaus s námi změnu konzultoval. Rozhodl se neestetický poutač sundat, a my jsme s tímto krokem jednoznačně souhlasili,“ uvedla mluvčí Kateřina Dobešová. Ke zmírnění vizuálního smogu mají pomoci i nové reklamní panely, které budou propagovat například kulturní dění v Brně.

Odstraňování konstrukce u Bauhausu si všiml třeba Petr Štancl. „Poutač mi nějak zvlášť nevadil, zároveň ale chápu důvody jeho odstranění,“ řekl muž.

Jak se přesvědčila reportérka Deníku na místě, starý označník je momentálně rozložený na zemi u pobočky Bauhausu ve Strážní ulici. Sloužit bude ale i dál. Bauhaus jej využije u nově připravované prodejny v Ústí nad Labem.

CO JE VIZUÁLNÍ SMOG
Umělé, křiklavé panoptikum zastírající opravdovou tvář města. Ničí i jeho jedinečnost. Týká se například reklam na provozovnách, přílišně křiklavých barev na fasádách domů, rozházených odpadků nebo přemíry dopravního značení. Vizuální smog může negativně ovlivnit i pozornost řidičů. Zdroj: vizualnismog.info

LUCIE BURIANOVÁ