Návrh už přednesl i ministru školství Robertu Plagovi. „Říkáme tomu reálná střední škola. Model funguje například ve Švédsku,“ řekl Bek.

Nápadem Bek s kolegy reaguje na výzvy na trhu práce související s digitalizací a také má oddálit rozhodování dětí o další budoucnosti. „Začnou spolu obecnými předměty, ale už v pololetí se rýsuje, že někdo jde nahoru v matematice, jiné dítě raději zvolí profesní specializaci. Ale až je v té instituci a vyzkouší si to,“ přiblížil Bek.

Ředitel Pedagogicko – psychologické poradny v Brně Libor Mikulášek řekl, že části dětí nový systém pomůže.

Jiní prosazují důraz na odborné vzdělávání už na základních školách. „Dílny se zrušily, děti neumí chytit šroubovák. Chce to podporu odborných věd už tam,“ uvedl ředitel Střední průmyslové školy Edvarda Beneše a obchodní akademie Břeclav Jaroslav Glier.