Do dokončení vratné tramvajové smyčky v pisárecké vozovně dopravního podniku zbývá necelý rok. Stavba umožní otáčení tramvají a zároveň usnadní odbavení návštěvníků budoucí multifunkční haly.

Nová tramvajová smyčka zjednoduší práci zaměstnancům dopravního podniku a ušetří miliony korun. „Řidiči se nyní musí při cestě od přehrady do pisárecké vozovny jezdit otáčet na Mendlovo náměstí. Vratná smyčka umožní najíždění přímo. Ušetříme tak čas i provozní náklady, které jsme vyčíslili na šest milionů korun ročně,“ vysvětlil generální ředitel Dopravního podniku města Brna Miloš Havránek.

Zatím je hotová nová opěrná zeď, která odděluje areál vozovny od parkovacích ploch budoucí multifunkční haly u výstaviště. Měří přes dvě stě metrů a umožní vybudování dvou nových slepých kolejí, na kterých bude na noc dopravní podnik odstavovat tramvaje.

Nejnáročnější součástí projektu je stavba mostu pro vratnou smyčku. Opěry a pilíře už jsou vybudované, nyní se na řadu dostala betonáž železobetonové konstrukce.

Stavba tramvajové smyčky v uzlu Lipová navazuje na předchozí fáze modernizace vozovny v Pisárkách. „Dělníci ji budují od začátku roku a hotová bude do konce srpna 2024. Celkové náklady na stavbu smyčky a souvisejících objektů v pisárecké vozovně jsou 680 milionů korun,“ sdělila mluvčí dopravního podniku Hana Tomaštíková.