S pracemi začali dělníci okolo šesté ráno. „Využito bylo celkem 730 kubíků betonu a práce trvaly zhruba čtrnáct hodin," sdělila mluvčí Ředitelství silnic a dálnic Lucie Trubelíková.

Před betonáží mostního pole museli dělníci postavit podpěrnou skruž a bednění. Už dřív byly hotové pilíře. Při betonáži pak stavbaři pokládali padesát kubíků betonu za hodinu. Využívali při tom dvě betonážní pumpy. Přímo na betonáži pracovalo zhruba pětadvacet lidí. Další měli na starosti třeba organizaci dopravy dole na zemi kvůli pohybu domíchavačů. Jiní pracovníci odebírají vzorky betonu, aby ověřili, že se jedná o správnou směs.

Nad maloměřickým nádražím povede mostní estakáda, která bude součástí VMO Tomkovo náměstí a Rokytova.
Práce v kolejišti v plném proudu: estakáda VMO v Brně povede nad vlaky

Celkově se ve středu jednalo o druhou betonáž mostovky. Při první před necelým měsícem se dělníci zaměřili na pár desítek metrů vzdálenou část pravého mostu, po němž auta projedou ve směru od Tomkova náměstí do Rokytovy. Spotřebovali při ní sedm set kubíků betonu. „Půl kilometru dlouhou estakádu bude tvořit čtyřicet polí a sedmatřicet pilířů," doplnila Trubelíková.

Od nedávna dělníci betonují nosné konstrukce mostu. Na nich v budoucnu povede silnice. V současnosti se mohou z polí kochat výhledem na Brno, v budoucnu na okrajích mostu vyrostou protihlukové stěny. Později po betonáži musí stavbaři například udělat izolaci, položit asfalt nebo na okraje mostu přidat římsy.

Jednoho pole měsíčně

Ve středu vybetonované pole je o něco větší než předchozí. Mostovka má rozměry hrubým odhadem patnáct na pětatřicet metrů a nachází se ve víc než desetimetrové výšce. V těchto místech vede hlavní most, který už se ale zároveň rozbíhá do nájezdové větve vedoucí z Rokytovy od vinohradského sídliště.

Zatímco jedni stavbaři prováděli betonáž mostovky, další už poblíž chystali u jiného pilíře další pole. Novou pokládku betonu na dalším místě plánují na první březnový týden. Obecně mají provádět betonáž jednoho pole měsíčně.

Budoucí podoba chytré čtvrti Špitálka v Brně, kterou zpřístupní chystaná nová Brněnská třída.
Nový posun u přestavby Špitálky: Brno stanovilo podmínky pro investory

Ze sedmatřiceti pilířů estakády přes maloměřické seřaďovací nádraží už některé stojí, jiné dělníci staví. Další ještě ani nezačali budovat. Třeba v kolejišti nádraží momentálně stále vrtají piloty, na nichž pilíře nad projíždějící vlaky vyrostou.

Kromě dlouhé estakády vzniknou při stavbě částí okruhu Tomkovo náměstí a Rokytova další dva mosty. Jeden překlene řeku Svitavu, další pak Tomkovo náměstí. Estakáda i mosty budou mít vždy samostatnou pravou a levou část. Při stavbě vzniknou také dvě mimoúrovňové křižovatky a šest protihlukových stěn o délce 2,3 kilometru. Nová páteřní trasa povede v délce 1,2 kilometru.