„Už máme hotovou betonáž posledního profilu přesypané části, kterou už jsme napojili na protaženou část. Únikové štoly je proraženo téměř padesát metrů. Vyústí do silniční galerie, na které stále pracujeme," informovala mluvčí Ředitelství silnic a dálnic Lucie Trubelíková.

Tramvajový tunel prorazili dělníci s pomocí těžké techniky kompletně před dvěma měsíci. V současné době pokračují v jeho hydroizolaci a budování podkladních betonů.

Brněnský dopravní podnik se aktuálně potýká se ztrátami tržeb a navýšením nákladů pro příští rok. Současná situace povede k omezení spojů městské hromadné dopravy. Ilustrační foto.
Větší intervaly a menší vozy: růst cen energií omezí hromadnou dopravu v Brně

Venkovní práce momentálně zahrnují také zajišťování prudkého svahu kotvami nebo výstavbu opěrných zdí. „Začali jsme také budovat základy provizorního technologického objektu pro řízení tunelu a galerie," doplnila Trubelíková.

První tramvaje mají novým tunelem projet v lednu přespříštího roku. Jejich přesunutí dovnitř umožní rozšíření přilehlé přetížené silnice. Místo dosavadních dvou pruhů tam řidiči využijí čtyři. Skončí tak čekání v obousměrných kolonách kvůli zúžené silnici mezi už hotovými částmi velkého městského okruhu.

Muž se nápisem No to vaccine umělecky vyjádřil na budově magistrátu, nemocnicích, muzeích a církevních objektech.
VIDEO: Odmítač očkování posprejoval centrum Brna, poznáte ho?

Stavba druhé části okruhu v Žabovřeské ulici, jejíž součástí je právě stavba tramvajového tunelu, bude hotová v roce 2024. Státní silničáři za ni zaplatí zhruba dvě miliardy korun, představitelé města 121 milionů.