Cyklostezku kolem řeky Svitavy využívají cyklisté směřující do zaměstnání i cykloturisté. Doposud byl možný přesun přes Hladíkovu ulici na další cyklostezku přes dvě stě metrů vzdálený přechod pro chodce. Mnozí si však cestu zkracovali přímým přejezdem či přechodem mimo něj.

Zdroj: Deník/Barbora Vozková

Podle původních plánů měla stavba podjezdu na jaře končit, ale nakonec teprve v březnu naplno odstartovaly práce. „Termín se prodlužoval kvůli povětrnostním podmínkám. Křížení se řešilo asi dvacet let. Jsem rád, že už je podjezd hotový,“ řekl brněnský radní pro dopravu Petr Kratochvíl. Byla nutná také přeložka plynu. Náklady na podjezd jsou zhruba dvacet milionů korun.

Na potřebu přidat přechod pro chodce nebo vybudovat podjezd upozornil před pár lety také neznámý člověk. Přejezd namaloval nelegálně přímo na silnici, která tvoří překážku mezi dvěma stranami cyklostezky.

Dělníci v pondělí betonují další pole nosné konstrukce mostní estakády na stavbě velkého městského okruhu Tomkovo náměstí a Rokytova.
Posun u Tomkova náměstí v Brně: estakáda už překlene kolejiště v Maloměřicích

Představitelé Brna mají vytipovaných několik míst, kde chtějí zabezpečit díky podjezdům bezpečnější průjezd cyklistů. „Připravujeme další podjezd pod Křenovou ulicí. Jsme ve fázi studie. Pak musíme získat územní rozhodnutí a stavební povolení, což nějakou dobu potrvá,“ zmínil radní Kratochvíl.

Dalšími podobnými místy jsou podle Kratochvíla křižovatka u Hrocha a u Anthroposu. Ve Vídeňské ulici vznikne podjezd v rámci protipovodňových opatření.

Podle krajského koordinátora Besipu Pavla Čížka je pro bezpečnost zásadní vývést dopravu mimo frekventované uzly a propojit cyklostezky, aby na sebe navazovaly. „Mám pocit, že podjezd je jediná možná varianta,“ sdělil už před časem dopravní expert.