Desítky modelů ale míjely davy spíš bez povšimnutí. Velký zájem se soustřeďoval hlavně kolem stánků zlatnictví se snubními prsteny. S lesklými kroužky přijela na veletrh více než polovina vystavovatelů. Budoucí nevěsty se také mohly poučit o líčení, nebo si spolu se snoubencem naplánovat svatební cestu.

Kdo by čekal, že veletrh bude hlavně ženská záležitost a budoucí manželé doprovázeli své partnerky s kyselými obličeji, spletl by se. Petrovi Nejedlému nevadí strávit pár hodin na veletrhu a na výběru věcí se podílí. Svatbu plánuje letos. „Předpokládám, že si tady něco vybereme,“ uvedl Nejedlý. Doufal, že na veletrhu objeví výhodné slevy. „Chtěli bychom odsud odejít s vybranými květinami a snubními prstýnky,“ dodala jeho snoubenka Alena.

Prsteny za více než deset tisíc si vybrala Martina Hýblová a její budoucí muž. „Nabídli nám patnácti procentní slevu. U takové částky se nám, myslím, vyplatilo nerozmýšlet se a koupit prsteny hned,“ vysvětlila Hýblová. Objednávku jí firma vyřídí do tří týdnů. „Budeme mít prsteny doma hrozně dlouho, bereme se až v květnu,“ usmívala se Hýblová.

Kromě zlatnických výrobků si nastávající manželé prohlédli a vybrali třeba i svatební oznámení. „Hodně populární jsou teď jasné pastelové barvy,“ řekl Milan Homola z firmy na svatební oznámení. Další věc budící zájem, jsou podle něj laserem vypalované vzory do pozvánek. „Lidé si za něj připlatí, ale laserové vypalování je dost oblíbené,“ vysvětlil Homola.

O veletrhu vůbec nic nevěděli Karel Loučka a jeho partnerka. „S přítelkyní nás zaujalo, že hodně prstenů vypadá jako ložiska,“ smál Loučka. Na otázku, zda plánuje svatbu, odpovídal s úsměvem, ale razantně. „Svatbu zatím neplánujeme. Stejně musíme počkat, až se změní trendy a prsteny budou vypadat trochu lépe,“ dodal Loučka.

Největší dav se soustředil v centru nákupního střediska. Otázkou zůstává, zda se lidé sešli na koncert zpěvačky Heleny Zeťové, nebo na šampaňské. Petra Janečková tu byla, aby se podívala na módní přehlídku svatebních šatů a spodního prádla. A také aby něco vyhrála. Koupila si tu los za padesát korun. „Hlavní cena je svatba se vším všudy za sto tisíc. To by se hodilo, neřešit šaty, prsteny, ani občerstvení a všechno dostat,“ zasnila se Janečková. Její jméno nakonec nevylosovali. „Doufala jsem aspoň v to perníkové srdce,“ povzdechla si Janečková na adresu nejmenší ceny.

Svatební veletrh se letos poprvé objevil v nákupním centru. Na předchozí ročníky chodili lidé na brněnské výstaviště. Názory na stěhování akce se různily. „Chodí za námi hodně lidí, kteří ani neplánují se na naše služby podívat. Můžeme získat širší spektrum zákazníků,“ pochvaloval si na stánku svatebních oznámení Homola. Dodal, že i tady je devadesát procent lidí, kteří se u jejich stánku zastaví, zasnoubených. Naopak vedoucí zlatnictví Janě Bubnové se nové prostory tolik nelíbí. „Vůbec za námi nechodí cílová skupina. Je to pro nás náročnější tím, že odpovídáme celý den na spoustu dotazů lidem, kteří teď nejsou naši potencionální zákazníci. Osobně bych byla radši na výstavišti,“ řekla Bubnová s tím, že jen polovina lidí, kteří u jejího stánku zastaví, plánuje svatbu.