Vážení čtenáři, hlasujte v pravidelné anketě v pravém sloupci. Konečné výsledky ankety, která skončí v neděli ve 20:00, najdete v pondělním vydání jihomoravských deníků Rovnost.

Vedení brněnských komunikací se na přesném postupu dohodlo v pondělí. Pravidla začnou platit příští týden. „Rozhodli jsme se řidičům vyjít vstříc. Pokud si auto na odstavném parkovišti vyzvednou nejpozději hodinu před koncem blokového čištění, nemusí platit za jeho přivezení. Zaplatí jen odtah a poplatek za parkování. To je asi devatenáct set korun,“ vysvětlil generální ředitel Brněnských komunikací Arne Žurek.

Až doposud systém fungoval tak, že překážející auto odtahová služba odvezla na parkoviště, kde stálo do doby, než si ho majitel vyzvedl a zaplatil poplatek za odtah a parkování. Vracení aut na původní místo je úplná novinka. A vyvolává řadu otázek. Problémy mohou být například s vracením aut na původní místo, stíháním termínů jejich vrácení nebo třeba s vymáháním peněz. „Poplatek za odtah zaplatí majitel nebo provozovatel auta. Počítáme s tím, že se lidé budou vymlouvat, že auto na místě nezaparkovali. V tom případě předáme věc právníkům,“ uvedl Žurek.

Další problém může nastat s vracením aut na původní místo. Pracovníci odtahové služby si totiž musí vést fotodokumentaci o místech, ze kterých auta odvážejí, a vrátit je na původní místo. Může se však stát, že v ulici někdo zaparkuje. „To už je na pracovnících odtahové služby, aby místo zabezpečili. Jestli to udělají pomocí zátarasů nebo kuželů, nebo jinak, to už je na nich,“ myslí si předseda představenstva Brněnských komunikací Petr Kratochvíl.

Podle Zdeňka Černého, majitele odtahové služby, která auta při blokovém čištění v Brně zajišťuje, na místě nikdo parkovat nesmí.„Řidič tím porušuje zákon. Může dostat pokutu od policie za přestupek a jeho auto nejspíš také skončí na odtahovém parkovišti,“ uvedl Černý.

Podle Žurka se při čištění odtáhne denně dvacet až padesát aut. „Asi osmdesát procent řidičů i auto přijede vyzvednout na parkoviště. To znamená, že se bude vracet asi deset aut,“ uvedl Žurek.

Černý tvrdí, že to není problém. „Máme patnáct odtahových vozů. Za hodinu to stihneme,“ upozornil Černý s tím, že pokud se majitel auta ozve včas, mohou se spolu domluvit, že si ho vyzvedne později nebo třeba i druhý den.

Podle Žurka není cílem řidiče obtěžovat, ale ulehčit jim. „Zatím jsme nechali i stejné ceny za odtah, i když práce přibylo,“ vysvětlil Žurek.