Od dubna do října převezly lodě téměř dvě stě devadesát tisíc pasažérů, dopravní podnik zorganizoval sto sedmasedmdesát plaveb na objednávku.
„O více než čtyři tisícovky cestujících jsme překonali loňskou rekordní sezónu, kdy jsme převezli nejvíc pasažérů od 80. let minulého stolení. Nejvytíženějším měsícem byl červenec, kdy se svezlo přes osmdesát tisíc cestujících. Nahrávalo tomu dobré počasí, oblíbenost brněnského Pryglu a dobrá kvalita vody,“ pochvaloval si generální ředitel brněnského dopravního podniku Miloš Havránek.
Mezi nejoblíbenější zastávky na plavební dráze lodí patřl tradičně hrad Veveří a Kozí horka. Naopak nejméně lidí nastupovalo v přístavišti Skály a Mečkov. Práce v loděnici však budou po konci sezony pokračovat.
„V příštím týdnu svezeme do přístaviště můstky a plovoucí zařízení. Následně na souš vytáhneme i jednotlivé lodě, které v zimním období čeká každoroční údržba. Ta se skládá například z demontáže baterií, obnovy venkovních nátěrů a palubního vybavení,“ vyjmenoval vedoucí lodní dopravy Martin Ecler.
Pro flotilu sedmi lodí je charakteristický elektrický pohon. Lodě totiž jezdí na baterie. Sedm sad baterií vydrží sedm až osm let. „Jejich správná údržba má vliv na životnost, kapacitu a celkovou spolehlivost. V letošním roce jsme proto investovali do výměny systému zimního dobíjení, který pocházel už z roku 1995, “ doplnil ředitel dopravního podniku Havránek.