Nové značení se bude týkat většiny linek, patří mezi ně například šaliny číslo 1, 4, 8 a 9 nebo autobusy číslo 40 a 63. „Tam, kde garantujeme jako nízkopodlažní více než polovinu odjezdů, označíme celou linku jako bezbariérovou. V jízdním řádu pak zvýrazníme symbolem $ pouze ty spoje, které nízkopodlažní nejsou,“ vysvětlil dopravní ředitel brněnského dopravního podniku Jan Seitl.

Firma tak reaguje na velký počet nízkopodlažních autobusů, trolejbusů a šalin, kterých se Brnem v současné době prohání téměř šest set. To jsou více než tři čtvrtiny všech vozů dohromady. Podle generálního ředitele Dopravního podniku města Brna Miloše Havránka je nízkopodlažnost aktuálně prioritou.

Výstavba - ilustrační snímek.
Bosonohy by se měly rozrůst. Rozvoj na okraji Brna určí nová studie

"Pro mnoho skupin cestujících je snadný nástup a výstup při přepravě klíčový. Nejsou to jen lidé s handicapem, ale i senioři a rodiče s kočárky nebo malými dětmi. Po pořízení čtyřiceti nových autobusů činí letos podíl nízkopodlažních vozů sedmasedmdesát procent, u autobusů dokonce čtyřiadevadesát procent," informoval.

Počet nízkopodlažních vozů v jednotlivých trakcích souvisí se životností a obměnou starších vozidel. Nejčastěji se nakupují nové autobusy, které dosluhují zhruba po deseti letech, nejdelší životnost mají naopak šaliny, které brázdí ulice někdy i tři dekády. Dopravní podnik aktuálně plánuje pořízení nových trolejbusů a obousměrných tramvají.

Kvůli velkému nárůstu nízkopodlažních vozů hromadné dopravy čeká Brňany změna v jízdních řádech. Nově budou speciálně označeny pouze spoje s vysokou podlahou.Zdroj: Dopravní podnik města Brna

TEREZIE SEKÁČOVÁ