Auta zcela zaplnila třeba parkoviště na rohu Veveří a Šumavské ulice. „Mimo modré zóny se absolutně nedá najít místo. Neplacená parkoviště jsou přeplněná . Nejvíc mě štve, když vidím, jak v zónách nikdo nestojí,“ kritizoval řidič, který si nepřál uvést své jméno.

Ve švech ve čtvrtek praskaly také ulice okolo hraničního Úvozu. „Dřív jsem tu neparkoval a jezdil s autem víc do centra. Teď se mi nejvíc vyplatí nechat auto tady a do práce dojít pěšky,“ komentoval například Roman Loch.

Téměř všechna místa ke stání obsadili řidiči v okolí Schodové a Erbenovy ulice. „Určitě tu parkuje víc aut. Někteří stojí i na zákazu zastavení, proto raději chodím pěšky. Když lidé přijedou za prací, odstaví to kdekoli. Až zavedou rezidentní parkování i tady, lidé nechají auta o pár ulic dál a nic se nezmění,“ zmínil Karel Novák.

Ti, kteří se v modrých zónách auto odstavit odvážili, byli ze systému zmatení. „Absolutně nechápu, co mám dělat. S placením za parkování mi musel pomoct pán, který také přišel platit. Původně jsem ani nevěděla, že musím zaplatit v automatu,“ stěžovala si ráno u Lužáneckého parku třeba Petra Vyklická.

Podle náměstka brněnského primátora Richarda Mrázka informoval magistrát o fungování systému dostatečně. „Problém je, že si lidé nepřečtou ani základní popis toho, jak se při parkování mají chovat. Kampaň byla dlouhá, rezidentnímu parkování se věnovala i média. Kdo informace chtěl získat, tak je získal,“ řekl.

Druhá vlna rezidentního parkování - Rezidentní parkování nyní platí kromě historického centra v dalších třech oblastech – v okolí třídy Kapitána Jaroše, Grohovy a Antonínské ulice.

- Do čtvrtka požádalo o parkovací oprávnění 2174 rezidentů a 117 abonentů.

- Většina řidičů ze z nového systému zmatená a v zónách se bojí stát. Auta se proto přelila za hranice oblastí.

Podle něj se ale lidé v zónách stát bojí. „Vidí modrou čáru a říkají si, že tam nemůžou parkovat. Opak je pravdou,“ zmínil.

Za parkování v modré zóně lidé zaplatí i kartou. Než ale dostanou potvrzení, musejí zadat poznávací značku svého auta. „Museli jsme také doinstalovat pětačtyřicet dalších automatů. Rozmístili jsme je tak, aby k nim řidič došel zhruba do čtyř minut,“ uvedl technický ředitel Aleš Keller.

Na správné odstavení auta dohlíží stejně jako v první zóně auto s kamerami. „Má přesně naprogramované okruhy, které musí projet dvakrát, aby případný přestupek potvrdilo. Trasu nemůže řidič ovlivnit,“ dodal.