Radní doporučili zastupitelstvu variantu u řeky současně se stavbou Severojižního kolejového diametru. „U řeky můžeme postavit železniční uzel rychleji, levněji a bez velkých výluk v centru města. Pro zajištění dopravní obslužnosti žádáme zahájení stavby diametru,“ uvedl primátor Petr Vokřál.
Podle Andera je však takové rozhodnutí nevěrohodné. „O projektu diametru nikdo nic pořádně neví,“ sdělil Ander.
K závěru, že rozhodnutím došlo k porušení koaliční smlouvy, dospěl na své úterní večerní schůzi klub Strany zelených. „Zítra emailem oficiálně požádáme primátora o dohodovací jednání,“ uvedl po večerním jednání Ander. Už nyní je jasné, že radní další fungování koalice projednají v pondělí.
Smlouvu podle Andera koalice porušila tím, že při rozhodování o poloze nádraží nevzala v úvahu přání Brňanů, kteří podle nedávného průzkumu veřejného mínění z většiny nejsou pro nádraží u řeky.
Rozpad koalice je podle politologa Lubomíra Kopečka možný. „Stát se může cokoliv, ale pro Zelené je nádraží důležitým bodem v programu. Pokud by v koalici zůstali, byť by s odsunem nádraží nesouhlasili, můžou proti sobě poštvat voliče,“ uvedl.
O poloze nádraží bude za týden rozhodovat také brněnské zastupitelstvo.