„Válkou těžce poškozený Charkov, který je naším partnerským městem, potřebuje nutně obnovit infrastrukturu a veřejné služby,“ uvedla brněnská primátorka Markéta Vaňková.

Podle generálního ředitele brněnského dopravního podniku Miloše Havránka se jedná o vozidla, která jsou v Brně stále v provozu. „Ale jsme schopni je bez vlivu na kvalitu služeb postrádat. Prochází pravidelným servisem, takže i když pochází z osmdesátých a devadesátých let minulého století, díky svému dobrému stavu mohou ještě dlouhá léta sloužit,“ přiblížil.

V pondělí oficiálně začala stavba obchvatu Čebína. Jedná se letos o největší krajskou silniční stavbu. Náklady jsou přes 430 milionů korun.
Začala zpožděná stavba obchvatu Čebína: 430 milionů za kruháč a čtyři mosty

Do Charkova vozí dopraví společnost Gepard Express, jež vozila na Ukrajinu pro Brno materiální pomoc. Dopravu je schopná zajistit v horizontu týdne.

„Opět pojedeme do města Mostyska, které leží dvanáct kilometrů od polských hranic a asi šedesát kilometrů od Lvova. Zde se uskuteční překládka na širokorozchodné vagóny. Tramvaje je nutné odvézt do dílen, kde proběhne změna jejich rozchodu, aby mohly být v Charkově použity, trolejbusy mohou teoreticky vyjet hned,“ sdělil šéf společnosti Gepard Express Albert Fikáček.

Darování tramvají a trolejbusů musí ještě schválit představenstvo brněnského dopravního podniku.