Cesta rodáka z brněnské Líšně od počátku nesměřovala k sochám. Původně profesionální hudebník se sochařskému umění věnuje do poloviny osmdesátých let. Mimo to restauruje a vyřezává betlémy. V díle se inspiruje tvorbou gotických a barokních mistrů.
U děl Netík klade důraz na detaily, ať už jde o výrazy tváře nebo řasení šatů. Nejčastěji pracuje se dřevem, oblíbil si ořech. „Jsem asi blázen, ale umění je pro mě prakticky vším. Měl by se v něm promítat celý svět, věci pod námi i nad námi, vlevo i vpravo. K tomu patří duchovní rozměr i kvalitní práce, srdce i hlava,“ vysvětlil sochař.
Dílo Netíka je úzce spjato s náboženstvím. Obrazy z bible a anděly doplňují také betlémy. Malý model vánočního města mohou obdivovat lidé v líšeňském kostele v Brně, větší v Břeclavi. „Volali mi z Českého centra z Bruselu, že můj betlém vystaví v prosinci v kostele Notre Dame při vánočním koncertu klasické hudby,“ pochlubil se umělec. Kromě katedrály v Bruselu byl velký betlém vystaven i v Pantheonu v Římě.
Cenu na mezinárodním bienále ve Florencii získal Netík i díky podpoře Brna, jeho účast spolufinancoval i Jihomoravský kraj. „Nominace mě příjemně překvapila. Soutěže se účastnilo čtyři sta padesát umělců z pětasedmdesáti zemí. Nejsem zastáncem soutěže v uměleckých oblastech, není to sport ani byznys, i když se v poslední době vývoj umění tímto směrem bohužel ubírá,“ shrnul Netík.
JOLANA HALALOVÁ