V pondělí po nespočtu naježděných kilometrů odešel do důchodu. „Začínal jsem jezdit s RTOčkama. Ty vozy měly hrozně tvrdou spojku, to se s těmi současnými nedá vůbec srovnávat," srovnal už dříve Křenek.

Za padesát let se podle něj změnila také intenzita provozu v brněnských ulicích. Když Křenek začínal, nebyl skoro žádný. „To se panečku jezdilo. Ne jak nyní, to totiž popojíždíte,“ popsal už před časem Křenek. Loni získal od vedení dopravního podniku ocenění za odpracované roky.

Výroba nové obousměrné tramvaje pro brněnský dopravní podnik. Má jezdit hlavně na trase do kampusu v Bohunicích.
První obousměrná šalina pro trať v Brně. Podívejte se, co už je hotovo

Více než padesátiletou kariéru řidiče má za sebou u brněnského dopravního podniku také Jaroslav Hanych. I on loni převzal ocenění od představitelů městské firmy. I když byl už v důchodu, ještě loni stále vypomáhal a usedal za volant. Nejčastěji na linkách 70, 41 nebo 42. „Když je člověk pořád doma, rád sem tam vypadne. Navíc mě to nikdy nepřestalo bavit,“ usmíval se loni Hanych.

Podle mluvčí brněnského dopravního podniku Hany Tomaštíkové jej už letos dopravce nezaměstnává.