Podle náměstka primátora Martina Andera rozhodnutí vlády dokazuje, že s jeho stavbou vedení města ve skutečnosti nikdy nepočítalo. „Nedokážu uvěřit, že čelní představitel hlavní vládní strany ANO, primátor Petr Vokřál, nedokázal přesvědčit ministra dopravy k tomu, aby respektoval požadavek brněnských zastupitelů a spojil přestavbu brněnského uzlu s výstavbou diametru,“ uvedl.

Přesun nádraží
• Brněnští zastupitelé rozhodli o přesunu nádraží s podmínkou podzemní dráhy na konci února.
• Ministerstvo dopravy podpořilo jeho odsun k řece v květnu.
• Vláda minulý týden souhlasila s odsunem nádraží, ale bez stavby dráhy.

S vládním rozhodnutím nesouhlasí ani náměstek Matěj Hollan. „Peníze na modernizaci nádraží by měla vláda dát pouze tehdy, pokud bude prokázané, že to dopravně zcela jistě ve všech parametrech vyjde,“ zmínil.

O výstavbě podzemní dráhy bude s ministrem dopravy Danem Ťokem jednat primátor Petr Vokřál a jeho první náměstek Petr Hladík. „Diametr je klíčový, bez něj se město dlouhodobě rozvíjet nemůže. Varianta odsunu nádraží bez diametru, který vláda vybrala, má navíc rizika, třeba pokud bude nutné bourání památkově chráněných objektů. Na to je třeba vládu upozornit,“ vysvětlil.

O přesunu nádraží ve variantě Řeka rozhodli brněnští zastupitelé na konci února a podmínili jej stavbou podzemní dráhy. S ní však vláda ve svém rozhodnutí z minulého týdne nepočítá.

Vizualizace vítězného návrhu.
Potvrzeno. Vláda souhlasí s přesunem brněnského nádraží k řece